loading...

ابراهیم صنوبر

پدر صلح ایران و مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

دیدار استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران با رئیس جمهور و نخست وزیر اسبق قبرس شمالی و برخی از مدیران فرهنگی و ورزشی قبرس شمالی

دیدار استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و پدر صلح ایران با رئیس جمهور و نخست وزیر اسبق قبرس شمالی و برخی از مدیران فرهنگی و ورزشی قبرس شمالی

در این دیدار ها استاد ابراهیم صنوبر ضمن معرفی موسسه بین المللی سفیران صلح به اهمیت صلح جهانی پرداختند و در بخشی از سخنان استاد ابراهیم صنوبر گفته شد: درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم تردیدی ندارم جنگ هدیه الهی نیست اما صلح و دیه خداوند و مرز با او بودن یا نبودن است.

صلح یعنی احترام قانون بهداشت و دوست داشتن

صلح تنها به معنای نبودن جنگ نیست بلکه حضور در یک جامعه سرشار از عدالت تفاهم همزیستی دیگر پذیری آزادی و دموکراسی است جامعه از هرگونه اعمال و رفتارهای غیر انسانی و غیر اخلاقی به دور باشد و تمام زمینه‌های علمی فرهنگی مذهبی اقتصادی اجتماعی و شهروندی در آن به صورت مطلوب توسیع یابد.

صلح و دوستی از آن گروه و جماعتی است که خواهان آن هستند و برای آن تلاش میکنند و جنگ و جنایت و ترور از آن گروهی است که به دنبال آن هستند.

قانون کاشت داشت برداشت سه اصل اساسی زندگی انسان است ما امروز همان محصولی را برداشت میکنیم که در گذشته بذر آن را کاشته ایم.

ما امروز در دورانی هستیم که بهترین ارمغان ما برای ملل جهان هدیه صلح دوستی برادری و برابری است.

پدر صلح ایران در باب اهمیت تشکیل جایزه بین المللی صلح اسلامی چنین بیان داشتند: برخی از مفسران می‌گویند که برخی از جوایز مطرح صلح با انگیزه‌های سیاسی اهدا می‌شود یا برای ترغیب سیاست‌هایی در آینده برخی از مفسران بر این نظرند که اعطای جایزه صلح بر اساس نظر غیرقابل سنجش معاصر غیرمنصفانه یا احتمالاً اشتباه است برهمین منوال هدف جایزه صلح اسلامی فرهنگسازی جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی در مقابله با چنین جوایزی که بیشتر بعد سیاسی دارد است.

ابراهیم صنوبر افزود: ما با حضور کارشناسان و اندیشمندان حوزه‌های مختلف چند سالی است که به دنبال تشکیل و راه اندازی مناطق دائم و پایدار صلح جهانی هستیم که از جمله این مناطق ساخت و تاسیس شهرها و دهکده های صلح جهانی می باشد

دهکده صلح یک مجموعه ايده آل برای تمامی انسا نها، ادیان، اقشار، مذاهب، نژادها و شهر دوستی و دوستداران صلح و‌دوستی و حیوانات است. دهکده صلح آرمان شهری است که همیشه در رویای جهان و افراد مختلف جوامع بوده است. افرادیکه که دغدغه شان رسیدن به دنیایی بهتر است.

شهر صلح به عنوان یکی از شهرهای نو و‌ جدید ‌با دیدی به آینده به شهری پر از دوستی و صلح معروف است موسسه بین المللی سفیران صلح بر این باور است که شهر صلح بهترین مکان ممکن برای ترویج پیام وحدت و صلح جهانی است پس سعی کرده است با طراحی منحصر به فرد و خاص پیام صلح و دوستی و داشتن جهانی زیبا را با ساختن این دهکده و شهرهای صلح جهانی، به گوش جهانیان برساند.

در این دیدار ها رئیس‌جمهور سابق و برخی مدیران ملاقات شوند ضمن ابراز خرسندی و خوش آمد بر سخنان استاد صنوبر تاکید نمودند و آمادگی خود را برای تعاملات سازنده برای اهداف عالی انسانی بیان داشتند.

مرتضی بازدید : 49 جمعه 15 اردیبهشت 1402 زمان : 15:30 نظرات (0)

دیدار استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران با برخی مدیران فرهنگی و ورزشی ترکیه

دیدار استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و پدر صلح ایران با برخی مدیران فرهنگی و ورزشی ترکیه

پیرو سفر استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران در هفته گذشته به کشور ترکیهایشان در این سفر با برخی از مدیران فرهنگی ورزشی این کشور دیدار و گفتگو کردنددر این دیدار ابراهیم صنوبر صلح را واژه ای مقدس برای جهانیان برشمرد و گفت درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم تردیدی ندارم جنگ هدیه الهی نیست اما صلح ودیعه خداوند و مرز با او بودن یا نبودن است.

صلح یعنی:احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن

صلح تنها به معنای نبودن جنگ نیست بلکه حضور در یک جامعه سرشار از عدالت تفاهم همزیستی دیگر پذیری آزادی و دموکراسی است جامعه از هرگونه اعمال و رفتارهای غیر انسانی و غیر اخلاقی به دور باشد و تمام زمینه‌های علمی فرهنگی مذهبی اقتصادی اجتماعی و شهروندی در آن به صورت مطلوب توسیع یابد.

صلح و دوستی از آن گروه و جماعتی است که خواهان آن هستند و برای آن تلاش میکنند و جنگ و جنایت و ترور از آن گروهی است که به دنبال آن هستند.

ایشان در ادامه گفتند: قانون کاشت داشت برداشت سه اصل اساسی زندگی انسان است ما امروز همان محصولی را برداشت میکنیم که در گذشته بذر آن را کاشته ایم.

ما امروز در دورانی هستیم که بهترین ارمغان ما برای ملل جهان هدیه صلح دوستی برادری و برابری است

ابراهیم صنوبر ضمن تاکید بر مشترکات فرهنگی و اجتماعی دو کشور دو طرف را دوست و برادر خواند و خواستار تعاملات سازنده بیشتر در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی شد.

پدر صلح ایران توضیحاتی را درخصوص موسسه بین المللی سفیران صلح و فعالیت های آن برشمرد.

در این دیدار که با حضور آقای حسن بهادری مشاور بین الملل موسسه بین المللی سفیران صلح برگزار شد حکم نمایندگی موسسه بین المللی سفیران صلح در کشور ترکیه به آقای اردال کارادق تقدیم شد و از حاضرین تجلیل به عمل آمد.

موسسه بين المللي سفيران صلح چند سالي است كه با هدف برقراري و فراگير نمودن فرهنگ صلح و دوستي بين ملل و تامين و تحكيم فرهنگ احترام به جايگاه والاي انسان به فعاليت پرداخته است. تلاش در راستاي بسترسازي در زمينه ايجاد جامعه اي سرشار از امنيت و آرامش و دوستي كه يكي از آرمان هاي مقدس ملل است، تبليغ و تشويق در راستاي ترويج اعمال انسان دوستانه حركتي نيكو و پسنديده است كه قطعاً با برنامه ريزي كارشناسانه و با در نظر گرفتن همه ابعاد منجيات و مهلكات مسير حركت انسان، هر چه بهتر و سريع تر اين اهداف قابل دستيابي هستند. بسيج افكار و انديشه هاي تعالي جوي انسان به سمت اهداف ترسيم شده ضمن بهره گيري از دو بال هوشياري و خردورزي، زمينه ساز حصول و وصول به مقاصد تعيين شده است موسسه بین المللی سفیران صلح از سال ۸۷ تاسیس وبه فعالیتهای صلح طلبانه فرهنگی واجتماعی خود در ایران وجهان می پردازد ودر زمینه بر قراری صلح درجهان، فرهنگسازی درمبارزه با ایدز ،مواد مخدر،تروریسم ،افراط گری وبر گزاری اجلاسها و همایشها وهمچنین برگزاری مسابقات ورزشی ،اعزام گروههای ورزشی به کشورهای جهان وکاشت نهال صلح در آن کشورها فعالیت میکند.

مرتضی بازدید : 49 جمعه 15 اردیبهشت 1402 زمان : 15:29 نظرات (0)

دیدار استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران با آقای ارسین تاتار رئیس‌جمهور قبرس شمالی

دیدار استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و پدر صلح ایران با آقای ارسین تاتار رئیس‌جمهور قبرس شمالی

دیدار استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و پدر صلح ایران با آقای ارسین تاتار رئیس‌جمهور قبرس شمالی که در ابتدای این دیدار استاد ابراهیم صنوبر به معرفی موسسه بین المللی سفیران صلح و فعالیت های این مجموعه پرداختند و صلح جهانی را زبان مشترک همه مردم دنیا بیان داشتند و عنوان داشتند که با تاسیس کنفدراسیون مناطق دائم و پایدار صلح جهانی که زیر مجموعه های آن ساخت دهکده های صلح جهانی می باشد می‌توان در ایجاد صلح عادلانه بین المللی خدماتی را برای مردم دنیا ایجاد کرد

ابراهیم صنوبر در ادامه افزود: ما با حضور کارشناسان و اندیشمندان حوزه‌های مختلف چند سالی است که به دنبال تشکیل و راه اندازی مناطق دائم و پایدار صلح جهانی هستیم که از جمله این مناطق ساخت و تاسیس شهرها و دهکده های صلح جهانی می باشد

ایشان در ادامه در خصوص ضرورت دهکده های صلح جهانی در دنیای کنونی افزود: دهکده های صلح یک مجموعه ايده آل برای تمامی انسانها، ادیان، اقشار، مذاهب، نژادها و شهر دوستی و دوستداران صلح و‌دوستی و حیوانات است. دهکده صلح آرمان شهری است که همیشه در رویای جهان و افراد مختلف جوامع بوده است. افرادیکه که دغدغه شان رسیدن به دنیایی بهتر و امنیت و صلح است.

در این دیدار آقای ارسین تاتار رئیس‌جمهور قبرس شمالی نیز ضمن خیر مقدم به آقای صنوبر و هیئت همراه ایشان به صلح جهانی تاکید داشتند و اعلام نمودند که زمینه های فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی در قبرس شمالی برای ایرانیان فراهم هست و ابراز خوشحالی از تعامل و همکاری مشترک نمودنددر این دیدار که آقای حسن بهادری مشاور بین الملل موسسه بین المللی سفیران صلح نیز حضور داشتند تندیس و نشان صلح موسسه به رئیس‌جمهور قبرس شمالی و همچنین نمایندگی موسسه بین المللی سفیران صلح به آقای جمال گنجر تقدیم شد‌.

موسسه بين المللي سفيران صلح چند سالي است كه با هدف برقراري و فراگير نمودن فرهنگ صلح و دوستي بين ملل و تامين و تحكيم فرهنگ احترام به جايگاه والاي انسان به فعاليت پرداخته است. تلاش در راستاي بسترسازي در زمينه ايجاد جامعه اي سرشار از امنيت و آرامش و دوستي كه يكي از آرمان هاي مقدس ملل است، تبليغ و تشويق در راستاي ترويج اعمال انسان دوستانه حركتي نيكو و پسنديده است كه قطعاً با برنامه ريزي كارشناسانه و با در نظر گرفتن همه ابعاد منجيات و مهلكات مسير حركت انسان، هر چه بهتر و سريع تر اين اهداف قابل دستيابي هستند. بسيج افكار و انديشه هاي تعالي جوي انسان به سمت اهداف ترسيم شده ضمن بهره گيري از دو بال هوشياري و خردورزي، زمينه ساز حصول و وصول به مقاصد تعيين شده است موسسه بین المللی سفیران صلح از سال ۸۷ تاسیس وبه فعالیتهای صلح طلبانه فرهنگی واجتماعی خود در ایران و جهان می پردازد و در زمینه برقراری صلح درجهان، فرهنگسازی درمبارزه با ایدز ، مواد مخدر، تروریسم ، افراط گری و برگزاری اجلاسها و همایشها و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی ، اعزام گروههای ورزشی به کشورهای جهان و کاشت نهال صلح در آن کشورها فعالیت میکند.

مرتضی بازدید : 65 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 زمان : 18:24 نظرات (0)

کتاب «یاران مختار » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «یاران مختار » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «یاران مختار » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، شهادت مکتب و بستر تربيت مجاهدين و قهرمانان گمنامی است که با محوريت اخلاص و ایثار و با بصيرت، در راه خدمت به جامعه و دفاع از اسلام و سرزمين اسلامي و عزیزمان بي وقفه تلاش مي کنند. در هر زمانی که صحبت از فداکاري، ايثار و دفاع و مجاهدت در راستاي رفع موانع و محروميت ها، در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها هست، فعاليت هاي دلگرم کننده برخاسته از فرهنگ شهادت و ایثار و ثمرات آن در ميدان عمل به وضوح به چشم مي خورد.

يکي از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملي وجود فرهنگ شهادت طلبی براي جامعه، احياي اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نيروهاي مخلصي است که از قيد و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بيرون مي آيند و به کمتر از ماندگاري و رستگاري و معامله با خدا راضي نمي شوند چراکه شهادت معامله اي پرسود با خداوند است. براي درک جايگاه رفيع شهدا اين عبارت وزین کفايت می کند که شهدا شمع محفل بشريتند بدین معنا که اگر بشريتي هست و تکاملي براي بشريت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسير را براي حرکت بشريت مستعد و مستدام نگه داشتند. يعني شهدا فرع و در حاشيه نيستند، اتفاقا شهدا هستند که محوريت دارند و ما ذيل وجود اين عزيزان تعريف مي شويم و تداوم داريم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتي مي شود.

تاریخ اسلام به ویژه تاریخ شیعه سرشار از چهره هایی است که هر کدام دنیایی از عظمت را در خود دارند امام حسین (ع) چراغ هدایتیست که تا تارک دنیا در حال تبلور و روشنگریست کسانی که با حسین (ع) همراه و یار شدند عاقبت بخیر شدند و آنهایی که آتش عناد و دشمنی برداشتند خسر الدنیا و الاخره شدند. امیدواریم در پرتوی هدایت های چهارده معصوم (ع) بتوانیم مسیر روشنی را انتخاب کنیم.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 68 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:30 نظرات (0)

کتاب «بحران » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «بحران » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «بحران » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، دچار بحران شدن امری عادی و انسانی است ، اگرچه می تواند دردناک باشد و چنین احساس شود که باعث می شود انسان تسلط بر زندگی خود را ازدست بدهد. در این موارد، واکنش به بحران می تواند به عدم سلامت روانی بیانجامد. بحران را می توان دوران پراز مشکلی در زندگی انسان توصیف کرد که در نتیجه‌ی یک یا چند رویداد خطیر آغاز می شود. عوامل آن ممکن است از دست دادن چیزی یا کسی یا تغییرات بزرگی در زندگی به شکل رویدادهایی ناگهانی مانند فاجعه ای طبیعی یا سوانح جدی یا عمل تروریستی و جنگ باشد. مشکلات درازمدتی مانند مشکلات مربوط به کار، امور مالی، جدایی ها یا اطلاع یافتن از بیماری خود نیز می تواند باعث بروز بحران شود.

قرارگرفتن در برابر خواسته ها و الزاماتی نیز که احساس شود انجام آنها خارج از توان است می تواند به بحران بیانجامد که می تواند باعث شود که انسان احساس کند تسلط بر خود را از دست داده است و نمی داند چه هویتی دارد و چه می خواهد.

بُحران پیشامدی است که به صورت ناگهانی و گاهی فزاینده رخ می‌دهد و به وضعیتی خطرناک و ناپایدار برای فرد، گروه یا جامعه می‌انجامد. بحران باعث به وجود آمدن شرایطی می‌شود که برای برطرف کردن آن، نیاز به اقدامات اساسی و فوق‌العاده است. بحران‌ها بر حسب نوع و شدت متفاوتند. بحران یک فشارزایی بزرگ و ویژه است که باعث در هم شکسته شدن انگاره‌های متعارف و واکنش‌های گسترده می‌شود و آسیب‌ها، تهدیدها، خطرها و نیازهای تازه‌ای به وجود می‌آورد. واژه‌ی بحران خطر و فرصت را شکل داده‌اند. بحران همانطور که نشانگر یک مانع، آسیب، ضایعه یا تهدید است نشانگر فرصت برای رشد یا افول نیز می‌باشد.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 54 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:29 نظرات (0)

کتاب «توابین » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «توابین » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «توابین » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، مطالعه تاریخ تنها مرور داستان سرگذشت افراد نیست بلکه در مطالعه تاریخ درس هایی نهفته است که با تدقیق در نکات آن می توان نسخه کارامدی برای زندگی انسان معاصر پیچید و با تحلیل و ارزیابی فرازها و نشیب ها و تلخی ها و شیرینی های آن، انتخاب های صحیح و غلط گذشتگان و آثار و نتایج آن و تطبیق آن با اوضاع و احوال کنونی می توان به دقت انتخاب های خود افزود و احتمال خطا را در زندگی پیچیده امروز کاهش داد. تاریخ اسلام جز ناب ترین و کاربردی ترین منابعی است که می تواند بر استواری جهان بینی ما بیفزاید. هر لحظه از این تاریخ و واژه به واژه آن می تواند بصیرت دینی ما را در دنیای پر تلاطم امروز تقویت کند.

ماجرای کربلا و صحنه های تکان دهنده آن قطعا بخش مهمی از این تاریخ است که مطالعه دقیق آن و درس گرفتن از لحظه لحظه آن بر همه ما لازم و ضروری است. درس هایی که در سرگذشت افراد پیرامون ماجرای کربلا وجود دارد و انتخاب های حساس آنها در بزنگاه ها و رویش ها و ریزش های آن بسیار تامل برانگیز و عبرت آموز است. در این مسیر بررسی حوادث قبل و بعد شهادت سالار شهیدان نیز حائز اهمیت است. حوادثی که زنجیروار رخ دادند و زمینه ساز این واقعه شدند و همچنین تاثیری که شهادت جانسوز امام حسین(ع) و یاران وفادارش در متن جامعه ایجاد کرد و سبب بقای اسلام ناب محمدی شد تا اکنون ثمره این شجره طیبه به ما برسد و ما مفتخر و مزین به داشتن نام و مکتب شیعه باشیم. یکی از اتفاقات متاثر از ماجرای کربلا قیام توابین است که در این نوشتار سعی بر آن شده است که به صورت موجز به این مقوله مهم از تاریخ پرداخته شود تا با آشنایی با حوادث آن، درس های نهفته در آن یادآور شود.

قیام توابین نخستین قیام شیعیان پس از واقعه عاشورا است که با هدف خون‌خواهی امام حسین(ع) و شهدای کربلا صورت پذیرفت. این قیام به دست توابین در مقابله با لشکر شام رخ داد. برخی شیعیان کوفه با این که از امام حسین(ع) دعوت کردند تا با او بیعت و علیه یزید بن معاویه قیام کنند، از یاری امام حسین(ع) سر باز زدند و او را در قیام عاشورای سال ۶۱ هجری تنها گذاشتند. آنان پس از واقعه کربلا، از کرده خود پشیمان شدند و تنها راه رستگاری و پذیرش توبه خویش را خونخواهی امام حسین(ع) و کشتن قاتلان او یا کشته شدن در این راه می‌دانستند. از این رو در تاریخ به توّابین شهرت یافتند.

این قیام آنها اولین حرکت منسجم و تشکیلاتی شیعیان در دفاع از آرمانهای شیعه، خونخواهی از قاتلان امام حسین(ع) و سپردن حکومت به خاندان پیامبر اکرم بود که هرچند در قیام خود به هدف مورد نظر دست نیافتند اما این مسیر توسط قیام مختار ادامه یافت و بازماندگان توابین به سپاه مختار پیوستند و در این واقعه از دست های آلوده ای که در شهادت امام حسین(ع) نقش داشتند، انتقام گرفتند.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 67 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:29 نظرات (0)

کتاب یاران امام حسین (ع) «هانی بن عروه » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب یاران امام حسین (ع) «هانی بن عروه » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب یاران امام حسین (ع) «هانی بن عروه » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، شهادت مکتب و بستر تربيت مجاهدين و قهرمانان گمنامی است که با محوريت اخلاص و ایثار و با بصيرت، در راه خدمت به جامعه و دفاع از اسلام و سرزمين اسلامي و عزیزمان بي وقفه تلاش مي کنند. در هر زمانی که صحبت از فداکاري، ايثار و دفاع و مجاهدت در راستاي رفع موانع و محروميت ها، در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها هست، فعاليت هاي دلگرم کننده برخاسته از فرهنگ شهادت و ایثار و ثمرات آن در ميدان عمل به وضوح به چشم مي خورد.

يکي از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملي وجود فرهنگ شهادت طلبی براي جامعه، احياي اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نيروهاي مخلصي است که از قيد و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بيرون مي آيند و به کمتر از ماندگاري و رستگاري و معامله با خدا راضي نمي شوند چراکه شهادت معامله اي پرسود با خداوند است. براي درک جايگاه رفيع شهدا اين عبارت وزین کفايت می کند که شهدا شمع محفل بشريتند بدین معنا که اگر بشريتي هست و تکاملي براي بشريت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسير را براي حرکت بشريت مستعد و مستدام نگه داشتند. يعني شهدا فرع و در حاشيه نيستند، اتفاقا شهدا هستند که محوريت دارند و ما ذيل وجود اين عزيزان تعريف مي شويم و تداوم داريم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتي مي شود.

تاریخ اسلام به ویژه تاریخ شیعه سرشار از چهره هایی است که هر کدام دنیایی از عظمت را در خود دارند امام حسین (ع) چراغ هدایتیست که تا تارک دنیا در حال تبلور و روشنگریست کسانی که با حسین (ع) همراه و یار شدند عاقبت بخیر شدند و آنهایی که آتش عناد و دشمنی برداشتند خسر الدنیا و الاخره شدند. امیدواریم در پرتوی هدایت های چهارده معصوم (ع) بتوانیم مسیر روشنی را انتخاب کنیم.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 47 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:29 نظرات (0)

کتاب یاران امام حسین (ع) «حبیب بن مظاهر » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب یاران امام حسین (ع) «حبیب بن مظاهر » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب یاران امام حسین (ع) «حبیب بن مظاهر » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، شهادت مکتب و بستر تربيت مجاهدين و قهرمانان گمنامی است که با محوريت اخلاص و ایثار و با بصيرت، در راه خدمت به جامعه و دفاع از اسلام و سرزمين اسلامي و عزیزمان بي وقفه تلاش مي کنند. در هر زمانی که صحبت از فداکاري، ايثار و دفاع و مجاهدت در راستاي رفع موانع و محروميت ها، در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها هست، فعاليت هاي دلگرم کننده برخاسته از فرهنگ شهادت و ایثار و ثمرات آن در ميدان عمل به وضوح به چشم مي خورد.

يکي از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملي وجود فرهنگ شهادت طلبی براي جامعه، احياي اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نيروهاي مخلصي است که از قيد و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بيرون مي آيند و به کمتر از ماندگاري و رستگاري و معامله با خدا راضي نمي شوند چراکه شهادت معامله اي پرسود با خداوند است. براي درک جايگاه رفيع شهدا اين عبارت وزین کفايت می کند که شهدا شمع محفل بشريتند بدین معنا که اگر بشريتي هست و تکاملي براي بشريت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسير را براي حرکت بشريت مستعد و مستدام نگه داشتند. يعني شهدا فرع و در حاشيه نيستند، اتفاقا شهدا هستند که محوريت دارند و ما ذيل وجود اين عزيزان تعريف مي شويم و تداوم داريم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتي مي شود.

تاریخ اسلام به ویژه تاریخ شیعه سرشار از چهره هایی است که هر کدام دنیایی از عظمت را در خود دارند امام حسین (ع) چراغ هدایتیست که تا تارک دنیا در حال تبلور و روشنگریست کسانی که با حسین (ع) همراه و یار شدند عاقبت بخیر شدند و آنهایی که آتش عناد و دشمنی برداشتند خسر الدنیا و الاخره شدند. امیدواریم در پرتوی هدایت های چهارده معصوم (ع) بتوانیم مسیر روشنی را انتخاب کنیم.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 40 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:28 نظرات (0)

کتاب یاران امام حسین (ع) «حر » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب یاران امام حسین (ع) «حر » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب یاران امام حسین (ع) «حر » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، شهادت مکتب و بستر تربيت مجاهدين و قهرمانان گمنامی است که با محوريت اخلاص و ایثار و با بصيرت، در راه خدمت به جامعه و دفاع از اسلام و سرزمين اسلامي و عزیزمان بي وقفه تلاش مي کنند. در هر زمانی که صحبت از فداکاري، ايثار و دفاع و مجاهدت در راستاي رفع موانع و محروميت ها، در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها هست، فعاليت هاي دلگرم کننده برخاسته از فرهنگ شهادت و ایثار و ثمرات آن در ميدان عمل به وضوح به چشم مي خورد.

يکي از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملي وجود فرهنگ شهادت طلبی براي جامعه، احياي اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نيروهاي مخلصي است که از قيد و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بيرون مي آيند و به کمتر از ماندگاري و رستگاري و معامله با خدا راضي نمي شوند چراکه شهادت معامله اي پرسود با خداوند است. براي درک جايگاه رفيع شهدا اين عبارت وزین کفايت می کند که شهدا شمع محفل بشريتند بدین معنا که اگر بشريتي هست و تکاملي براي بشريت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسير را براي حرکت بشريت مستعد و مستدام نگه داشتند. يعني شهدا فرع و در حاشيه نيستند، اتفاقا شهدا هستند که محوريت دارند و ما ذيل وجود اين عزيزان تعريف مي شويم و تداوم داريم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتي مي شود.

تاریخ اسلام به ویژه تاریخ شیعه سرشار از چهره هایی است که هر کدام دنیایی از عظمت را در خود دارند امام حسین (ع) چراغ هدایتیست که تا تارک دنیا در حال تبلور و روشنگریست کسانی که با حسین (ع) همراه و یار شدند عاقبت بخیر شدند و آنهایی که آتش عناد و دشمنی برداشتند خسر الدنیا و الاخره شدند. امیدواریم در پرتوی هدایت های چهارده معصوم (ع) بتوانیم مسیر روشنی را انتخاب کنیم.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 47 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:27 نظرات (0)

کتاب «سوگواری محرم » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «سوگواری محرم » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «سوگواری محرم » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، شهادت مکتب و بستر تربيت مجاهدين و قهرمانان گمنامی است که با محوريت اخلاص و ایثار و با بصيرت، در راه خدمت به جامعه و دفاع از اسلام و سرزمين اسلامي و عزیزمان بي وقفه تلاش مي کنند. در هر زمانی که صحبت از فداکاري، ايثار و دفاع و مجاهدت در راستاي رفع موانع و محروميت ها، در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها هست، فعاليت هاي دلگرم کننده برخاسته از فرهنگ شهادت و ایثار و ثمرات آن در ميدان عمل به وضوح به چشم مي خورد.

يکي از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملي وجود فرهنگ شهادت طلبی براي جامعه، احياي اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نيروهاي مخلصي است که از قيد و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بيرون مي آيند و به کمتر از ماندگاري و رستگاري و معامله با خدا راضي نمي شوند چراکه شهادت معامله اي پرسود با خداوند است. براي درک جايگاه رفيع شهدا اين عبارت وزین کفايت می کند که شهدا شمع محفل بشريتند بدین معنا که اگر بشريتي هست و تکاملي براي بشريت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسير را براي حرکت بشريت مستعد و مستدام نگه داشتند. يعني شهدا فرع و در حاشيه نيستند، اتفاقا شهدا هستند که محوريت دارند و ما ذيل وجود اين عزيزان تعريف مي شويم و تداوم داريم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتي مي شود.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 38 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:22 نظرات (0)

کتاب «صلح یعنی: احترام قانون بهداشت و دوست داشتن » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «صلح یعنی: احترام قانون بهداشت و دوست داشتن » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «صلح یعنی: احترام قانون بهداشت و دوست داشتن » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم، تردیدی ندارم جنگ هدیه الهی نیست، اما صلح ودیعه خداوند و مرز با او بودن یا نبودن است.

صلح یعنی: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن.

همه ما می‌دانیم که صلح تنها به معنای نبودن جنگ نیست، بلکه حضور در یک جامعه سرشار از عدالت، تفاهم، همزیستی، دیگر‌پذیری، آزادی و دموکراسی است، جامعه‌ای که از هرگونه اعمال و رفتار ضدانسانی و غیراخلاقی به دور باشد و تمام زمینه‌های علمی، بهداشتی، فرهنگی، مذهبی، شهروندی و اقتصادی به صورت مطلوب در آن توسیع یابد.
صلح و آرامش به کسانی داده می شود که خواهان آن هستند و برای آن تلاش می‌کنند و جنگ و جنایت و ترور از آن گروه و جماعتی است که به دنبال آن هستند.

قانون کاشت، داشت، برداشت اصل اساسی زندگی انسان است. ما امروز همان محصولی را برداشت می‌کنیم که در گذشته بذر آن را کاشته‌ایم زمانی که سفیران صلح، صلح و دوستی و آرامش را برای خود مطلوب می‌داند قدر مسلم دستان یاری‌گر خداوند سبحان زمانی همراه آن‌ها خواهد بود که آن را برای دیگران نیز محترم شمارد، آن را برای دوستان خود، برای هم‌میهنان خود و نیز برای همه مردم دنیا و بالاتر از آن برای تمامی نسل‌ها و عصرها مطالبه نمایید.

ما اکنون در دورانی هستیم که بهترین ارمغان ما برای ملل جهان هدیه صلح، دوستی، برادری و برابری است و سفیران صلح در راستای این رسالت خود با تعهد و اشتیاقی که در بین اعضای این موسسه وجود دارد و با توکل به خداوند متعال، با تکیه بر پشتوانه عظیم دینی و مردمی خود، با وجود تمامی، موانع و مشکلات پیش‌رو، با اقتدار و صلابت تمام بر مواضع و رویکردهای صلح‌طلبانه خود ایستادگی می‌کند و خود را مقرون به موفقیت و پیروزی می‌داند.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 20 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:21 نظرات (0)

کتاب «صلح و هنرهای رزمی » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «صلح و هنرهای رزمی » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «صلح و هنرهای رزمی » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، انسان موجودي اجتماعي است و زندگي او در جمع معني مي يابد و متاثر از بقيه انسانها است. زندگي انسان ها حسب تعاملات و ارتباطات با ديگران زنجيروار به يكديگر مرتبط است. لذا همراه شدن انسان با ديگر اعضاي جامعه در جهت انجام امور مي تواند ياري گر او باشد و از ديگر سو اين همزيستي مي تواند به مقابله و مبارزه بينجامد كه اين تعارض و تقابل، شرايط را براي هر دو بغرنج و متعسر مي سازد. دانستن اين موضوع كه بدون احترام به حقوق ديگران نمي توان با آنها همراهي كرد و پذيرفتن اين موضوع كه بايد به حقوق تعريف شده هر فرد احترام گذاشت و حدود او را رعايت كرد، تفاهم و همزيستي مسالمت آميز را موجب مي شود. اين احترام متقابل و تفاهم معقول ترين راه و بهترين تصميمي است كه مي تواند حقوق انسان ها را تضمين و تامين كند.

اگر معناي رقابت و تنازع براي بقا در بين مباني فكري بشر جاي خود را به تعامل، تعاون و عشق به همنوع بدهد و انسان به آن مرتبه از ادراك مفاهيم حاضر برسد كه همسفراني هستند كه مي توانند به بهبود و ارتقاي عملكرد يكديگر كمك كنند و به جاي آن كه دنيا را صحنه جدال و رقابتي مرگ بار بدانند و تعريف خود را اين طور بنا نهند كه در اين جنگ تفاوت ها و تمايزات به شيوه اي مطلوب و زيبنده گرد هم آورند و با يادآوري نقاط مشترک فطرت انسان ها فارغ از وجوه افتراق در خدمت صلح و دوستي و تقريب انسانها قرار گيرند.

تمامی صلح طلبان و بشر دوستان را می ستاییم، مردمی که ضمن عشق ورزیدن، ایثار و فداکاری در قبال خاک میهن و مرزهای داخلی خود، احترام به قانون و خاک همسایه را فراموش نمی کنند و با لبان ارادت خودمان بر دستان پر مهر و محبت همه آنهایی که قدری، قدمی یا قلمی در راستای حفاظت و حمایت از صلح از خود نشان داده اند، بوسه می زنیم.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 17 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:21 نظرات (0)

کتاب یاران امام حسین (ع) «مختار ثقفی » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب یاران امام حسین (ع) «مختار ثقفی » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب یاران امام حسین (ع) «مختار ثقفی » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، شهادت مکتب و بستر تربيت مجاهدين و قهرمانان گمنامی است که با محوريت اخلاص و ایثار و با بصيرت، در راه خدمت به جامعه و دفاع از اسلام و سرزمين اسلامي و عزیزمان بي وقفه تلاش مي کنند. در هر زمانی که صحبت از فداکاري، ايثار و دفاع و مجاهدت در راستاي رفع موانع و محروميت ها، در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها هست، فعاليت هاي دلگرم کننده برخاسته از فرهنگ شهادت و ایثار و ثمرات آن در ميدان عمل به وضوح به چشم مي خورد.

يکي از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملي وجود فرهنگ شهادت طلبی براي جامعه، احياي اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نيروهاي مخلصي است که از قيد و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بيرون مي آيند و به کمتر از ماندگاري و رستگاري و معامله با خدا راضي نمي شوند چراکه شهادت معامله اي پرسود با خداوند است. براي درک جايگاه رفيع شهدا اين عبارت وزین کفايت می کند که شهدا شمع محفل بشريتند بدین معنا که اگر بشريتي هست و تکاملي براي بشريت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسير را براي حرکت بشريت مستعد و مستدام نگه داشتند. يعني شهدا فرع و در حاشيه نيستند، اتفاقا شهدا هستند که محوريت دارند و ما ذيل وجود اين عزيزان تعريف مي شويم و تداوم داريم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتي مي شود.

تاریخ اسلام به ویژه تاریخ شیعه سرشار از چهره هایی است که هر کدام دنیایی از عظمت را در خود دارند امام حسین (ع) چراغ هدایتیست که تا تارک دنیا در حال تبلور و روشنگریست کسانی که با حسین (ع) همراه و یار شدند عاقبت بخیر شدند و آنهایی که آتش عناد و دشمنی برداشتند خسر الدنیا و الاخره شدند. امیدواریم در پرتوی هدایت های چهارده معصوم (ع) بتوانیم مسیر روشنی را انتخاب کنیم.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 59 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:20 نظرات (0)

کتاب «قاتلان شهدای کربلا » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «قاتلان شهدای کربلا » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «قاتلان شهدای کربلا » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، شهادت مکتب و بستر تربيت مجاهدين و قهرمانان گمنامی است که با محوريت اخلاص و ایثار و با بصيرت، در راه خدمت به جامعه و دفاع از اسلام و سرزمين اسلامي و عزیزمان بي وقفه تلاش مي کنند. در هر زمانی که صحبت از فداکاري، ايثار و دفاع و مجاهدت در راستاي رفع موانع و محروميت ها، در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها هست، فعاليت هاي دلگرم کننده برخاسته از فرهنگ شهادت و ایثار و ثمرات آن در ميدان عمل به وضوح به چشم مي خورد.

يکي از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملي وجود فرهنگ شهادت طلبی براي جامعه، احياي اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نيروهاي مخلصي است که از قيد و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بيرون مي آيند و به کمتر از ماندگاري و رستگاري و معامله با خدا راضي نمي شوند چراکه شهادت معامله اي پرسود با خداوند است. براي درک جايگاه رفيع شهدا اين عبارت وزین کفايت می کند که شهدا شمع محفل بشريتند بدین معنا که اگر بشريتي هست و تکاملي براي بشريت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسير را براي حرکت بشريت مستعد و مستدام نگه داشتند. يعني شهدا فرع و در حاشيه نيستند، اتفاقا شهدا هستند که محوريت دارند و ما ذيل وجود اين عزيزان تعريف مي شويم و تداوم داريم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتي مي شود.

تاریخ اسلام به ویژه تاریخ شیعه سرشار از چهره هایی است که هر کدام دنیایی از عظمت را در خود دارند امام حسین (ع) چراغ هدایتیست که تا تارک دنیا در حال تبلور و روشنگریست کسانی که با حسین (ع) همراه و یار شدند عاقبت بخیر شدند و آنهایی که آتش عناد و دشمنی برداشتند خسر الدنیا و الاخره شدند. امیدواریم در پرتوی هدایت های چهارده معصوم (ع) بتوانیم مسیر روشنی را انتخاب کنیم.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۱۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 13 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:20 نظرات (0)

کتاب « اهداف نهضت امام حسین (ع) » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب « اهداف نهضت امام حسین (ع) » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب « اهداف نهضت امام حسین (ع) » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، شهادت مکتب و بستر تربيت مجاهدين و قهرمانان گمنامی است که با محوريت اخلاص و ایثار و با بصيرت، در راه خدمت به جامعه و دفاع از اسلام و سرزمين اسلامي و عزیزمان بي وقفه تلاش مي کنند. در هر زمانی که صحبت از فداکاري، ايثار و دفاع و مجاهدت در راستاي رفع موانع و محروميت ها، در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها هست، فعاليت هاي دلگرم کننده برخاسته از فرهنگ شهادت و ایثار و ثمرات آن در ميدان عمل به وضوح به چشم مي خورد.

يکي از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملي وجود فرهنگ شهادت طلبی براي جامعه، احياي اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نيروهاي مخلصي است که از قيد و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بيرون مي آيند و به کمتر از ماندگاري و رستگاري و معامله با خدا راضي نمي شوند چراکه شهادت معامله اي پرسود با خداوند است. براي درک جايگاه رفيع شهدا اين عبارت وزین کفايت می کند که شهدا شمع محفل بشريتند بدین معنا که اگر بشريتي هست و تکاملي براي بشريت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسير را براي حرکت بشريت مستعد و مستدام نگه داشتند. يعني شهدا فرع و در حاشيه نيستند، اتفاقا شهدا هستند که محوريت دارند و ما ذيل وجود اين عزيزان تعريف مي شويم و تداوم داريم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتي مي شود.

تاریخ اسلام به ویژه تاریخ شیعه سرشار از چهره هایی است که هر کدام دنیایی از عظمت را در خود دارند امام حسین (ع) چراغ هدایتیست که تا تارک دنیا در حال تبلور و روشنگریست کسانی که با حسین (ع) همراه و یار شدند عاقبت بخیر شدند و آنهایی که آتش عناد و دشمنی برداشتند خسر الدنیا و الاخره شدند. امیدواریم در پرتوی هدایت های چهارده معصوم (ع) بتوانیم مسیر روشنی را انتخاب کنیم.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 17 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:19 نظرات (0)

کتاب یاران امام حسین (ع) «میثم تمار » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب یاران امام حسین (ع) «میثم تمار » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب یاران امام حسین (ع) «میثم تمار » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، شهادت مکتب و بستر تربيت مجاهدين و قهرمانان گمنامی است که با محوريت اخلاص و ایثار و با بصيرت، در راه خدمت به جامعه و دفاع از اسلام و سرزمين اسلامي و عزیزمان بي وقفه تلاش مي کنند. در هر زمانی که صحبت از فداکاري، ايثار و دفاع و مجاهدت در راستاي رفع موانع و محروميت ها، در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها هست، فعاليت هاي دلگرم کننده برخاسته از فرهنگ شهادت و ایثار و ثمرات آن در ميدان عمل به وضوح به چشم مي خورد.

يکي از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملي وجود فرهنگ شهادت طلبی براي جامعه، احياي اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نيروهاي مخلصي است که از قيد و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بيرون مي آيند و به کمتر از ماندگاري و رستگاري و معامله با خدا راضي نمي شوند چراکه شهادت معامله اي پرسود با خداوند است. براي درک جايگاه رفيع شهدا اين عبارت وزین کفايت می کند که شهدا شمع محفل بشريتند بدین معنا که اگر بشريتي هست و تکاملي براي بشريت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسير را براي حرکت بشريت مستعد و مستدام نگه داشتند. يعني شهدا فرع و در حاشيه نيستند، اتفاقا شهدا هستند که محوريت دارند و ما ذيل وجود اين عزيزان تعريف مي شويم و تداوم داريم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتي مي شود.

تاریخ اسلام به ویژه تاریخ شیعه سرشار از چهره هایی است که هر کدام دنیایی از عظمت را در خود دارند امام حسین (ع) چراغ هدایتیست که تا تارک دنیا در حال تبلور و روشنگریست کسانی که با حسین (ع) همراه و یار شدند عاقبت بخیر شدند و آنهایی که آتش عناد و دشمنی برداشتند خسر الدنیا و الاخره شدند. امیدواریم در پرتوی هدایت های چهارده معصوم (ع) بتوانیم مسیر روشنی را انتخاب کنیم.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 23 شنبه 29 بهمن 1401 زمان : 11:19 نظرات (0)

سه جلد کتاب که توسط آقایان ابراهیم صنوبر و مهدی افسری نگارش شده بود منتشر شد

سه جلد کتاب که توسط آقایان ابراهیم صنوبر و مهدی افسری نگارش شده بود منتشر شد

کتاب های معضلات معظم جوامع بشری (ایدز)، (افراط گرایی )و (تروریسم )که در خصوص مسایل روز دنیا می باشند توسط این دو نویسنده نگارش شد.

در این مجموعه سه جلدی که به معضلات معظم جوامع بشري پرداخته است، نگارندگان تلاش کرده اند تا در شرح هر یک از کتاب ها به موارد و مداخل مطرح شده بر اساس موضوع و مفهوم موضوعات این کتاب ها را مورد بررسی، ثبت و معرفی قرار داده اند.

در پیشگفتار کتاب ها آمده است که:
درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم تردیدی ندارم: جنگ هدیه الهی نیست، اما صلح ودیعه خدا و مرز با او بودن یا نبودن است؛

صلح یعنی: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن.
صلح در ذات خود به گونه ای بوده است که همواره در طول تاریخ بشر توجه متفکران، اندیشمندان، شاعران و رهبران بسیاری را به خود جلب کرده است و در قلب گاه اندیشه بشری جایگاه منحصر به فردی داشته است. این نوابغ و متفکران که خود جزء جریان سازان عظیم جامعه و زمانه خود بوده اند و حتی جوشش های تاثیر گذاری برخی از آنها را در دنیای امروز خود شاهد و ناظر هستیم، به ارائه نظریات، عقاید، تحقیقات و دستاوردهای خود در زمینه مسائل حقوق بشر، صلح، دوستی و عشق به همنوعان همت گمارده اند.

با اندکی جست و جو و تامل در سخنان به یادگار مانده از آنها به درهایی از کلمات حکیمانه ایشان می رسیم که راهنمای عمل رهجویان است و نقشه راه را به ما می نمایاند و در این میان پیامبران الهی کامل ترین نسخه ها را در عرصه های مختلف عرضه داشته اند.

توجه همه عزیزان و صاحبان خرد و اندیشه را به این توصیه افلاطون فیلسوف بزرگ یونان جلب می نمایم که “عشق است که در میان مردم، صلح و آشتی برقرار می کند”

صلح از جمله درون مایه های مشترک تمامی ادیان آسمانی و الهی است.
در مسیر این پیشینه کاوی و بررسی این مضامین حقوق بشر دوستانه گاه به چنان مفاهیم پر مغز و پرمعنایی برمی خوریم که در شکوه و عظمت سر بر آسمان می ساید. از جمله این شعر معروف حافظ که همه ما با آن آشنا هستیم
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است

با دوستان مروت با دشمنان مدارا
به میزانی که این آموزه های ارزشمند سرلوحه کتاب زندگی بشر قرار گرفته، صلح و دوستی در زندگی او پر رنگ شده و به میزانی که از این رهنمودها غفلت ورزیده، مسلماً خود را از صلح محروم کرده است.

همه پیامبران الهی نیز منادی صلح و عدالت و نیک فرجامی انسان بوده اند و هر جریانی به نام دین که در تعارض با این حرکت باشد ناشی از تحریفات بشری است. چه کسی است که بتواند ادعا کند دینی الهی برای هدایت بشر هیچ توجهی به موضوع صلح و دوستی افراد نداشته و یا جنگ در آن نمودی مثبت و تعالی بخش یافته است؟

جایگاه والای صلح و دوستی آن هنگام روشن می شود که به این کلام نورانی پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) می رسیم که فرموده اند بهترین کارها بعد از ایمان به خداوند متعال، دوستی با مردم است.
به جز از طریق تاسی به اندیشه های والای آنها چگونه ایثار، فداکاری و خصایل جوانمردی که لازمه حیات عزتمند یک جامعه هستند، تحقق می یابد؟

به راستی به جز از مسیر پیروی پیشوایان دینی که نفس به نفس دغدغه اصلاح و سعادت مردم خود را داشتند، چگونه مفاهیمی چون برادری، برابری و احترام به همه ابنای بشر، تجلی می یابد؟

با تبرک به کلام نورانی ایشان که جامع کمالات، محامد و محاسن متعالی است، در می یابیم که ابراز محبت و دوستی نسبت به مردم نخستین مرحله عقل و اساس خردمندی است.

لذا اگر بخواهیم در جهت استیفای صلحی راستین و پایدار پیش رویم، باید رهروی به رهبری آنها نماییم و از اقیانوس بیکران کلام معرفتی آنها و تجارب گرانسنگشان بهره مند شویم.

با تاسی به این راهنمایی هاست که می توانیم روح عدالت خواهی، آزادگی، انسان دوستی و صلح طلبی را در رگ های فرزندان مان جاری سازیم.

همه ما می دانیم که صلح تنها به معنای نبودن جنگ نیست، بلکه حضور در یک جامعه سرشار از عدالت، تفاهم، همزیستی، دیگر پذیری، آزادی و دموکراسی است، جامعه ای که از هر گونه اعمال و رفتار ضد انسانی و غیر اخلاقی به دور باشد و تمام زمینه های علمی، بهداشتی، فرهنگی، مذهبی، شهروندی و اقتصادی به صورت مطلوب در آن توسیع یابد.

اما مسئله مهم عمل به این تئوری ها، نظریات و دستورالعمل هاست. هیچ هدفی بدون طی کردن مسیر آن دست یافتنی نیست. صلح این گونه حاصل نمی شود که با پاشیدن بذری در زمین و صرفاً نشستن به امید باران، همه شرایط مطلوب، حاصل شود. تلاش در جهت این که صلح در همه لایه های زندگی و در تمام سطوح نهادینه شود، نکته ای مهم و ضروری است.
صلح و آرامش به کسانی داده می شود که خواهان آن هستند و برای آن تلاش می کنند و جنگ و جنایت و ترور از آن گروه و جماعتی است که به دنبال آن هستند.

قانون کاشت، داشت، برداشت اصل اساسی زندگی انسان است. ما امروز همان محصولی را برداشت می کنیم که در گذشته بذر آن را کاشته ایم.

روند استقرار و برقراری صلح و ثبات و امنیت در جامعه جهانی به دلیل سیاست های جهت دار و جهت دهی های سیاسی برخی دولت های مستکبر و زیاده خواه که حتی بر خلاف میل و اراده ملت های خود بوده، با فراز و فرودهای بسیاری مواجه گشته است.

امروز جهان شاهد حوادث هولناک و جنایات ننگینی است. موارد متعدد نقض حقوق بشر، زور گویی ها و ظلم های آشکار و فاحشی که با گسترش یافتن اندیشه های سلطه جویانه برخی عاملین شر و فساد حادث می شود از مظاهر بارز زیاده خواهی برخی دولت هاست که امیدها و انگیزه های برخی ملل برای داشتن حداقل های یک زندگی سالم و به دور از عذاب و التهاب را به محاق می کشند. در برهوت سیاست های تاریک و ددمنشانه خود استمرار بقای خود را بر اریکه های قدرت، فقط در ویران کردن بنیان امنیت و آرامش و لرزاندن پایه های همزیستی مسالمت آمیز ملل می دانند.

ما آموزش، فرهنگ سازی و روشن گری کارشناسانه در مورد تبعات تکان دهنده این معضلات و شناساندن فرهنگ های اصیل و آگاه سازی نسبت به هنجارهای صحیح و ارائه برنامه های جاذب و ارزشی را پاد زهری بر روند شیوع و گسترش این موارد می دانیم.

لذا در این مجموعه با نام معضلات معظم جوامع بشری هر یک از موضوعات ایدز، تروریسم، مواد مخدر، مشروبات الکلي و افراط گری را در مجلدی جدا مورد توجه قرار داده ایم و محتوای آن بر مبنای آشنایی مخاطب شریف با مفهوم، اثرات و مقابله با این معضلات گردآوری شده است که امیدواریم در زمینه فرهنگسازی در پیشگیری از ابتلای به این معضلات مثمر ثمر واقع گردد.
نویسندگان هدف از نگارش این کتاب ها آشنایی هر چه بیشتر افراد مختلف جامعه با معضلات معظم بشر و راهکارهای مقابله با این معضلات بوده است.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران یکی از نویسندگان این کتاب ها که تالیفات بسیاری در حوزه های مختلف داشته است که سالهاست در حوزه فعالیت های نوع دوستانه و بشر دوستانه و صلح و دوستی و مبارزه با ایدز و مواد مخدر و سایر موارد نوع دوستانه فعالیت های چشمگیری داشته است. همچنین آقای مهدی افسری دیگر نگارنده این کتب از فعالان حقوق بشری دوستانه در موضوعات انسان دوستانه و صلح و دوستی است.

این کتاب سه جلدی توسط انتشارات مدید و هر جلد در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شدند.

 

 

مرتضی بازدید : 21 جمعه 10 تیر 1401 زمان : 19:34 نظرات (0)

کتاب «نوبران شهر شکوفه های بادام» به همت استاد ابراهیم صنوبر چاپ و منتشر شد

 

در این کتاب نویسنده که خود از اهالی متولد شده نوبران می باشد و عرق و علاقه خاصی به این شهر دارد به معرفی این شهر و صنایع دستی و غذاهای محلی و آداب و‌ رسوم این منطقه پرداخته است و با جمع آوری و نگارش در این مجموعه وزین منبع بسیار عالی برای آشنایی با شهر نوبران در اختیار دوستداران گردشکری قرار داده است.

به گفته نویسنده این کتاب نوبران به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش جاذبه‌ های خاصی دارد.

نویسنده در پیشگفتار اثر آورده است:
يکي از مواردي که در زمينه اقتراب قلوب و نزديکي هر چه بيشتر انسانها به هم نقش دارد، آشنايي و شناخت هر چه بيشتر فرهنگ ها و آداب و رسوم مناطق مختلفي است که تجربه مستقيم زندگي در آن را نداشته ايم. با آگاهي و اطلاع از فرهنگ هاي مختلف مي توان بسترهاي لازم براي بهره مندي از اشتراکات فرهنگي را فراهم نمود. اطلاعات و دانسته هاي ما از ظرفيت ها و شرايط خاص هر منطقه مي تواند زمينه ساز گسترش روابط و بهره گيري از اين ظرفيت ها باشد و در نگاه کلان تر مي تواند در تصميم گيري ها، برنامه ريزي ها و سياستگذاري ها در مسير توسعه مثمر ثمر واقع گردد. نوبران يکي از دو بخش شهرستان ساوه در استان مرکزي است که به دليل طبيعت زيبا و تنوع محصولات خود مورد توجه قرار مي گيرد.
همچنین نویسنده هدف از نگارش این کتاب را اینچنین عنوان داشته است که، در اين کتاب سعي بر اين شده است که ظرفيت هاي منحصر به فرد نوبران و زيبايي هاي خاص آن به مخاطب شريف ارائه گردد و آثار و محصولات آن در کنار جاذبه هاي گردشگري و فرهنگ مردم اين منطقه به رشته تحرير در آمده است. اميد است که آشنايي هرچه بيشتر با ظرفيت هاي اين منطقه بتواند در شکوفايي استعدادهاي مختلف آن و برخورداري علاقه مندان به طبيعت و گردشگري از قابليت ها و امکانات اين خطه ثمربخش و مفيد باشد.
این کتاب با کوشش ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران گردآوری و نگارش شده است. چاپ اول این کتاب در۲۰۰۰نسخه و توسط انتشارات مدید چاپ و نشر شده است.

مرتضی بازدید : 78 جمعه 10 تیر 1401 زمان : 19:33 نظرات (0)

کتاب «مسلم ابن عقیل » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «مسلم ابن عقیل » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «مسلم ابن عقیل » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ویژه خبر : نویسنده هدف از نگارش این کتاب را اینچنین عنوان داشت که، مسلم بن عقیل، نخستین پرچمدار و پیشگام در قیام حسینی است که در ابلاغ رسالت سرور شهیدان امام حسین (ع) به مردم کوفه و بیعت گرفتن از آن‌ها نقش خجسته‌ای ایفا کرد، اما کوفیان بعد از اینکه ابن مرجانه ستمگر، ترس و وحشت در بین صفوف آنها ایجاد کرد، به سرعت برگشتند و از اطراف مسلم پراکنده شدند؛ هرچند این فرمانده علوی چون کوهی سرفراز به تنهایی مقاومت کرد و صف ستمگران و طغیان‌گران مستبد را در هم کوبید. حیات مسلم بن عقیل تصویر درخشانی از جهاد در راه بالا بردن کلمه توحید در برابر سرکشی امویان ظالم است، از این رو در این کتاب سعی شده بخش کوچکی از شخصیت بزرگ تاریخی ایشان برای خوانندگان این کتاب مورد بحث قرار گرفته تا الگوی همگان شود.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که،
يکي از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملي وجود فرهنگ شهادت طلبی براي جامعه، احياي اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نيروهاي مخلصي است که از قيد و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بيرون مي آيند و به کمتر از ماندگاري و رستگاري و معامله با خدا راضي نمي شوند چراکه شهادت معامله اي پرسود با خداوند است. براي درک جايگاه رفيع شهدا اين عبارت وزین کفايت می کند که شهدا شمع محفل بشريتند بدین معنا که اگر بشريتي هست و تکاملي براي بشريت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسير را براي حرکت بشريت مستعد و مستدام نگه داشتند. يعني شهدا فرع و در حاشيه نيستند، اتفاقا شهدا هستند که محوريت دارند و ما ذيل وجود اين عزيزان تعريف مي شويم و تداوم داريم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتي مي شود.

تاریخ اسلام به ویژه تاریخ شیعه سرشار از چهره هایی است که هر کدام دنیایی از عظمت را در خود دارند.مسلم بن عقیل از چهره های برجسته اهل بیت(ع) است. وی در نهضت عاشورا نقش ویژه ای دارد. امام حسین(ع) او را به عنوان نماینده خاصّ خود به کوفه فرستاد. شیعیان با او به نفع امام بیعت کردند، ولی پس از دگرگونی اوضاع کوفه، پیش از رسیدن امام به کربلا دستگیر و مظلومانه شهید شد.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

 

مرتضی بازدید : 39 جمعه 10 تیر 1401 زمان : 19:33 نظرات (0)

استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 116 جمعه 23 اردیبهشت 1401 زمان : 18:34 نظرات (0)

چاپ و‌ نشر سه کتاب از استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

تالیف کتابهای انسانیت، سالمندان و تفسیر شعر گره گشایی توسط ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و دبیر کل ائتلاف صلح جهانی که به چاپ رسید و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

سه کتاب با عنوان های انسانیت، سالمندان و تفسیر شعر گره گشایی از پروین اعتصامی توسط استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

درکتاب انسانیت که در خصوص ملاک و معیار انسانیت و کرامت  انسان در آن بحث شده است  نویسنده در پیشگفتار آن آورده است،  ما اگر بخواهیم اسلام در جهان صادر شود و در دلها نفوذ کند و دوستدارانش در جهان را به سوی خود متوجه سازد و جلب کند و اگر بخواهیم انقلاب اسلامی نظام اسلامی مکتب تشیع در جهان صادر شود یکی از بهترین راههای تاثیرگذارو حائز اهمیت این است که در کنار رفتارهای عملی مثبت برنامه ریزی شده به شعارهای زیبای نوع دوستانه جامه عمل بپوشانیم تحرکات زیبای بشردوستانه ،انسان دوستانه، حقوق بشردوستانه و صلح ودوستی و محبت و صمیمیت و مبارزه با اختلاف و تهمت افترا و رفتارهایی که آثار نا مطلوبی را در جامعه به همراه خواهد داشت واین شعارهای صلح طلبانه و بشردوستانه را در جهان تبیین کنیم. جهانیان باید دین اسلام را دین جنگ ندانند. اسلام دین صلح و صفاوحقوق بشر است اسلام دین کامل و پیام آورصفاوصمیمیت و مودت و عشق و دوستی است پس با هم مهربان باشیم و انسانیت را پیشه اعمال خود سازیم.

همچنین در کتاب سالمندان ابراهیم صنوبر به مقام بلند و مجالست و همنشینی و استفاده از اندوخته ها و تجربیات سالمندان پرداخته است در بخشی از این کتاب آمده است که، سالمندان، بخشی از اقشار جامعه بشری را تشکیل می دهند. در فرهنگهای و آیین های مختلف دینی و غیردینی، برای این قشر، جایگاه و احترامی خاص در نظر گرفته شده است. سالمندان، نظر به تجربه فراوان و چشیدن سرد و گرم روزگار، می توانند الگوهایی ارزنده و بسیار راهبردی در جهت پیشرفت و ارتقاء همه ابعاد زندگی بشر باشند. در دین اسلام که بر پایه مهر و تکریم استوار است، این گروه سنی از احترام و ارزش ویژه ای برخوردارند. در روایات اهل بیت (ع) ابعاد مختلفی از جایگاه سالمندان در جامعه و لزوم پاسداشت شان آنها مشاهده می شود.

در کتاب دیگر نویسنده به تفسیر شعر پرمعنای گره گشایی از بانوی پرآوازه ایرانی پرداخته است در بخش ابتدایی کتاب آمده است، در طول تاریخ، نویسندگان و شاعران بسیاری ظهور کرده‌ و آثار ادبی فراوانی از خود به‌ یادگار گذاشته‌اند. ترجمه و مطالعة این آثار در سایر کشورها موجب پیوند ادبیات ملل و تأثیرپذیری آن‌ها از همدیگر شده‌ است. شعر، یکی از کهن‌ترین گونه‌های ادبی و شاخه‌ای از هنر است. شعر خوب چیزی است که از احساسات،عواطف،و انفعالات و از حالات روحیهء صاحب‌ خود،از فکر دقیق پرهیجان و لمحهء گرم تحریک شدهء یک مغز پرجوش و یک خون‌ حرارت حکایت میکند و شاعر آن است که در وقت تولد شاعر باشد،به زور علم و تتبع نمی‌توان شعر گفت‌. بررسی ابعاد شخصیتی و شعری پروین فرصتی به دراز نفسی تاریخ ادبیات این مرزوبوم می‌طلبد.

این سه کتاب با همت ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران نوشته شده ‌و توسط انتشارات مدید منتشر شده است.

مرتضی بازدید : 20 دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 زمان : 15:30 نظرات (0)

تئوری صلح مبتکرانه حسين صنوبر

تئوری صلح مبتکرانه حسين صنوبر عضو هیئت رئیسه موسسه بین المللی سفیران صلح

حسين صنوبر تئوريسين صلح و عضو هيئت رئيسه موسسه بين المللي سفيران صلح در مطالعات و پژوهش هاي ميان رشته اي خود به حوزه صلح، حقوق و اقتصاد مي پردازد و در ضمن فعاليت هاي حقوق بشردوستانه و اجتماعي و امور خيريه به گسترش بعد علمي تحقيقاتي اين حوزه نيز تاکيد دارد. اين فارغ التحصيل دانشگاه صنعتي شريف ضمن تبيين نظريه صلح مبتکرانه (innovative peace theory) به دنبال مطرح کردن خوانش جديدي از صلح است.

عضو هيئت رئيسه موسسه بين المللي سفيران صلح در ضمن گزارش فعاليت هاي اجرايي سفيران صلح در زمينه هاي مختلف به تبيين تئوري صلح مبتکرانه پرداخت و توضيحاتي را در اين مورد ارائه کرد.

برای ایجاد و برقراری صلح نباید چشم به راه اقدامات دولت ها یا سازمان های بین المللی شد. تا زمانی که نگرش و طرز عمل ملت ها به گونه اي باشد که به خارج از حوزه توانمندي هاي خود وابسته باشند و در انتظار خود در انتفاع و برخورداري از صلح و امنيت به حمایت دیگران چشم امید داشته باشند، صلح را به معنای حقیقی خود تجربه نخواهند کرد. این نهادها هیچ کدام نمی توانند تضمینی برای برقراری صلح باشند. تجربه تلخی که تاریخ تاکنون از انفعال و بی ارادگی سازمان های بین المللی در شرایط بحرانی ثبت کرده است، به خوبی گویای این مطلب است. سازمان هاي بين المللي اصلي مسئول براي برقراري صلح، در انجام رسالت خود ناموفق بوده اند، برنامه هاي آنها با شکست مواجه شده است، در شان انتظارات عمل نکرده اند و اميدهاي بسياري در انتظار عمل آنها خشکيده شده است. سپردن پروژه برقراری صلح به دولت ها و سازمان هاي بين المللي بدون وجود تضمين هاي عملی و عدم امکان مطالبه آن و عدم لزوم پاسخ گويي در مورد آن، خوانش صحيحي از برنامه توسعه صلح نیست و امیدواری به تثبیت صلح از این رهگذر عبث و بي فايده است.

اتکال و اتکاي محض و مطلق به سازمان هاي بين المللي در تضمين صلح با ساختار و رويه کنوني، يک پافشاري واپسگرايانه در توقف و تعليق سير تحولي جهان در روند تکامل گرايي پيشتازانه آن است. اين ارتکاز اصالت بخشي مفرط و اعتباردهي تام به نهادهاي بين المللي با طمع رسيدگي کردن و دستيابي به حقوقي که موضوع آن مستقيماً افراد بشر و حيات آنان است، با تعريف حوزه صلاحيت بخشي خاص و انحصاريافته خود و کاستن امکان ابتکار عمل کنشگران اصلي، حوزه عملکردي و اثربخشي کنشگران را تحريف مي کند و اين گزينش عاجزانه در ابتناي سازوکارهاي اجرايي و قواعد رفتاري جهان شمول به دستورالعمل هاي نارس و ناقص اين سازمان ها، به يک وادادگي منفعلانه و تابعانه منجر مي شود که در تعارض آشکار با هويت خردگرايي و خصيصه نوگرايي انسان عصر مدرن است. ابتلاي به اين برون سپاري مسئوليتي در صلاحيت بخشي و دچار شدن به اين مرکزگرايي استنادي در خط مشي گذاري و غفلت از تکاليف ذاتي بشري و عدم اعتنا به ايفاي تعهدات انساني، به يک پارادايم خود معاف کننده در فروگذاري التزامات ايجابي افراد بشر که متعهدان اصلي و منتفعان واقعي تکوين و تثبيت صلح پايدار و فراگير جهاني هستند، منتهي مي شود.

اين متابعت منفعلانه يک نقيصه آشکار در راه رسيدن به صلح است. بايد دقت شود که با اتخاذ روش غلط نتيجه درست حاصل نمي گردد. زماني که تلاش فعالانه براي سهيم شدن در برقراري صلح از مردم گرفته شود، رکن اصلي برقراري صلح دائم معدوم مي شود و آنگاه صلحي نارسا، ناقص و نمايشي عرضه مي گردد که صرفاً محدود و محصور در الفاظ باقي مي ماند. تا زماني که مردم خود آغازگر صلح نباشند از منافع و ثمرات آن بهره مند نخواهند شد.

البته اين به معناي ناديده گرفتن ظرفيت هاي اين سازمانها و فعاليت هاي سازمان دهي شده تشکيلاتي و تشريک مساعي نهادهاي بين المللي نيست بلکه عدم کارايي مطلوب و متناسب با منابع تخصيصي، مورد انتقاد است که مستلزم يک جهت دهي سنجيده و حسابگرانه است تا انتظارات در جهت عملکرد کارا و بازدهي مطلوب تحقق يابد. چراکه صلح روی کاغذ و بیانیه ای گره ای از مشکلات جوامع باز نخواهد کرد.

دنيا به هيچ سمتي روانه نمی شود مگر اين که مردم خواهان آن بوده اند. اگر دنيا در فضايي سرشار از صلح و امنيت و دوستي به سر ببرد، مردم به عنوان کنشگران اصلي، عامل آن بوده اند و اگر جنگ و ناامني و ناآرامي را تجربه کند، مردم انتخاب گر آن بوده اند. دنيا به سمتي جز آن چه که مردم آن را برگزيده اند، نخواهد رفت.

يک مجموعه از کنار هم قرار گرفتن تک تک اعضاي آن تشکيل مي شود و حرکت نهايي گروه محصول برآيند حرکت اعضاي آن است. نتيجه نهايي حاصل افزودن ها و کاستن هاست. تجميع و تفريق برهمکنش هاي موجود اضافات و تفاضلات را در پي دارد. وجوه اشتراک و افتراق موجد هم افزايي ها و هم زدايي ها مي گردند. همگرايي ها و و اگرايي ها آثار تخريبي و تکميلي خود را به جا مي گذارند. ثمره تشابه و تفاوت در جهت گيري مولفه ها سازنده شخصيت و هويت آن گروه است. لذا جهت نهايي حرکت مجموعه، از برآيند جهت گيري اجزاي مجموعه نشات مي گيرد. اگر جزئي از مجموعه اثر خنثي داشته باشد، باقي مانده اجزا اثر ترکيبي خود را اعمال خواهند کرد و سهم اثرگذاري هر کدام به ميزاني بيشتر مي شود. اگر اکثريت اجزا نقش اثرگذاري خود را به خوبي ايفا نکنند، سهم تاثير و نقش آفريني اقليت باقيمانده غالب و چشمگير خواهد شد. در نهايت برآيند اثرات مولفه هاي معدود و محدود گروه اقليت، سرنوشت نهايي گروه را تعيين خواهد کرد و اين جهت گيري نهايي بر شرايط و وضعيت اجزاي منفعل نيز موثر خواهد بود. اگر افرادي خود را در اين مجموعه منفعل بدانند، ابتکار عمل و سهم تاثيرگذاري ديگران بيشتر مي شود و تصميم و انتخاب عده کمتر مي تواند برای عموم تعيين کننده و سرنوشت ساز شود. بنابراین اگر به دنبال اين هستيم که دنيا به سمتي پيش رود که ما خواهان آن هستيم بايد تاثيرگذاري ما بيشتر شود و از انفعال فاصله بگيريم.

در طول تاریخ متفکران به ارائه نظریات، عقاید، تحقیقات و دستاوردهای خود در زمینه مسائل حقوق بشر، صلح، دوستی و عشق به همنوعان همت گمارده اند. اما هیچ هدفی بدون طی کردن مسیر آن دست یافتنی نیست. صلح و امنیت و عدالت و دوستی این گونه حاصل نمی شوند که با پاشیدن بذری در زمین و صرفاً نشستن به امید باران، همه شرایط مطلوب، حاصل شوند. تلاش در جهت اين كه صلح و عدالت در همه لايه هاي زندگي و در تمام سطوح نهادينه شود، نكته اي مهم و ضروري است.

صلح و آرامش به کسانی داده می شود که خواهان آن هستند و برای آن تلاش می کنند و جنگ و جنایت و ترور از آن گروه و جماعتی است که به دنبال آن هستند. قانون کاشت، داشت، برداشت اصل اساسی زندگی انسان است. ما امروز همان محصولی را برداشت می کنیم که در گذشته بذر آن را کاشته ایم. برافراشتن نمادین تکه پارچه ای سفید، صلح آفرین نیست. مفهوم ناب صلح از رهگذر نیات خیرخواهانه و در پی آن اعمال نوع دوستانه تجلی و تبلور می یابد.

نباید در انتظار تعریف و ارائه صلح از سوی سیاستمداران و سازمان های دولتی و حکومتی بنشينيم. صلح را نمی توان لابه لای اندیشه ها و فرایافته های نظریه پردازان جست و جو نمود. جهان کنونی ما نیازمند تعریف جدیدی از صلح نیست. صلح در سرشت آدمی نهادینه شده است. جهان نا آرام و پرتلاطم ما به عزمی راسخ نیاز دارد تا به ساحل آرامش رهسپار شود.

صلح حاصل شده از منظر رهیافت های حقوقی و قراردادگرایانه فاقد ضمانت های اجرایی، صلحی ظاهری، سست و بی ثبات است که تنها ملعبه برخی واژه­سازی­های جدید، کلمه­پردازی­های پر طمطراق و لفاظی­های بی­ثمر عصر حاضر گشته است. تنوع نظریه ها و تکثر فرضیه ها به دور از قابلیت های عملیاتی و عوامل اجرایی کنشگر و رهگشا نخواهد بود. برای برطرف کردن این مشکلات هیچ گاه نمی توان به تصویب قوانین و مقررات بین المللی و ورود نهادهای دولتی دل سپرد. قوانین ناقصی که بسیاری اجرا نمی شوند.

صلح کوشی صرفاً تئوریک و متوقف به مذاکرات گروه های سیاسی که برداشت های خاص خود را از حق، عدالت و آزادی دارند، دستاوردی جز انفعال و در جا زدن نخواهد داشت. صلح از رهگذر فعالیت های هدفمند مردمی خواهد جوشید و بر خواهد خاست. این اراده ملت هاست که جهان را متحول خواهد کرد. لذا نقش حرکت هاي مردمي و تشکل های مردم نهاد و گروه های برخاسته از متن جامعه برجسته تر و پر رنگ تر می گردد. 

لذا پايه اساسي تئوري صلح مبتکرانه بر اين استوار است که به جاي انفعال و انتظار برقراري صلح توسط نهادهايي که آنچنان که شايسته است دغدغه بشر را نداشته اند و آنچنان که توقع مي رود عملگر و مثمر ثمر نبوده اند، بايد با تقويت حس مسئوليت پذيري و آينده نگري اقدام کنيم و توجه به اين نکته ضروري است که جهان صلح را در پيکره خود جاري و ساري نخواهد کرد مگر آن که ملت ها با اراده خود آن را به رگ هاي حياتي زندگي بشر تزريق کنند.

حقیقت این است که ما حق انتفاع از صلح نداریم مگر آن که از پس پرده اهمال و انفعال بیرون آییم و در جاده اقدام و عمل قدم گذاریم. باید بدانیم تا استیفای کامل صلح و دوستی و انتفاع جامع از جهانی مملوء از آرامش و امنیت راهی سخت، طولانی و پیچیده در پيش داریم که تحقق آن همت های بلند و اراده های پولادین می طلبد.

شاید در نگاه اول به نظر برسد که اوضاع کنونی جوامع چندان مناسب نیست ولی از یک دیدگاه دیگر باید به خود نظر بیفکنیم که تا چه اندازه در این زمینه مسئول و موثر بوده ایم. این حقیقت تلخ را باید پذیرفت که عدم وجود صلح پایدار در جهان از عدم اهتمام صحیح تک تک افراد و جوامع مختلف به وظایف خود نشات می گیرد و اگر عدول و انحرافی در این امر به چشم می­خورد، باید آن ایراد را در نگرش و جهان بینی خود جست و جو کنیم. این آسیبی که متوجه جامعه جهانی است به سبب عدم وجود نگرش صحیح است. برای رهایی از این آسیب‌ها، نیازمند الگوهای عملی و معیارهای معتبر و متقن هستیم. نیل به این موضوع، موقوف و موکول به این است که در سایه همدردی و همراهی اجتماعی سعی تام به عمل آوریم و تا سر حد توان تلاش کنیم تا برادران، خواهران و فرزندان ما از فواید مترتب آن محظوظ و برخوردار گردند.

در تمام پدیده های اجتماعی در عرصه های ملی و بین المللی، حضور و حمایت مردم است که به فعالیت های صورت گرفته معنا و مفهوم می بخشد. در مناسبات سیاسی، در عرصه های علمی، در صحنه های ورزشی، در زمینه های فرهنگی، حضور مردم نقش کلیدی و تعیین کننده دارد. حضور مردم است که موفقیت می آفریند. حضور مردم است که امید می بخشد. حضور مردم است که انگیزه ها را احیا می کند.

در کنار همه تلاش های علمی، نهادی و اجرایی، احساس نیاز به یک همراهی دلگرم کننده از سوی مردم به وضوح به چشم می خورد. حضور و حمایت ما یعنی تزریق امید به آمدن آینده روشن در این شرایط خاص و ثمره این امیدبخشی، طراوت، پویایی، رشد و بالندگی است. ما با امید، بذر امید می کاریم. قطعا دستان یاری گر خداوند سبحان در این مسیر عشق، هدایتگر و راهگشا خواهد بود. ما اکنون در مسیری هستیم که حضور و حمایت ما روح امید را در رگ های فرزندانمان جاری می سازد.

نظريه صلح مبتکرانه متضمن اين ديدگاه است که براي استيفاي صلح پايدار و فراگير بايد ابتکار عمل در دست خود ملت ها باشد و با اتکاي به روش های نوآورانه برای ترويج و توسعه صلح قدم برداشت و از روش های ارتباطی و تعاملي متنوع و مبتکرانه در راستاي ارسال پيام صلح و دوستي بهره برد.

چهارچوب نظريه صلح مبتکرانه در تلاش براي برقراري صلح با اراده فراسازماني و فرامنطقه اي بشر هيچ محدوديتي را مانع پويش کنشگران و منتفعان اصلي صلح دائم و فراگير نمي داند و سن، جنسيت، رنگ، نژاد، فرهنگ، زبان، جغرافيا، تحصيلات، مذهب و تمايزات ديگر نمي تواند بازدارنده چاره جويي بشر و توسل به ابزارهاي خلاقانه براي برون رفت از مشکلات و رهيابي به ساحت صلح باشند. پويش برخاسته از نظريه صلح مبتکرانه حرکت مستمر و پيگيرانه و فعاليت هدفمند و آينده نگرانه در پيمودن مسير اصيل تحصيل صلح دائم و فراگير است.

اما بايد توجه داشت که پيمودن هيچ مسيري بدون تجهيز امکان پذير نيست. یکی از تجهیزات و ملزومات این مسیر آشنایی و آگاهی مردم است. مردم بايد از حقایق و از حقوق خود آگاه باشند. اگر این آگاهی نسبت به حقوق در مردم وجود نداشته باشد، توقع استقرار صلح، توقع نابه جا و باطلی است. این نیاز به آگاهی و اطلاع عموم از حقوق را می توان از طریق آموزش تامین کرد.

مقوله آموزش فرایندی مستمر است و صرفاً با برگزاری همایش های مناسبتی و مقطعی هدف آن محقق نخواهد شد. پیوستگی و مداومت مشخصه اساسی و ضروری آموزش است که با بهره گیری هوشمندانه از ابزار قدرتمند تکرار می توان پایه های آن را تقویت کرد و با تکیه بر رویه های تکرارپذیر و هدفمند دستیابی به هدف تسهیل می یابد.

یکی از راهبردهای موثر آموزشی در این زمینه توجه جدی به آموزش اصولی از سنین کودکی است تا شالوده صلح و اهتمام به آن در اندیشه و سرشت انسان نهادینه شود و ثمرات آن در آینده به منصه ظهور برسد. آموزش نقش بسزایی در رشد شخصیت اجتماعی و شکوفا کردن استعدادهای کودکان دارد و آموزش صحیح آنها می تواند آینده تکامل یافته تری را برای جامعه رقم بزند. رشد و بالندگی کودک، تعالی و توسعه جامعه را در پی دارد. یک جامعه زمانی شهروندان صلح طلب و سلیم النفسی خواهد داشت که این سیرت نیک را از سنین پایین به آنها آموزش داده باشد. آموزش کارآمد می تواند همزمان با رشد فیزیکی، ذهنی، روانی و اجتماعی کودک و آماده شدن او برای حضور فعال و موثر به عنوان یک شهروند در جامعه، سلامت نفس و صلح طلبی را نیز در او به تکامل برساند. لذا با آموزشی پویا و آینده نگرانه در سنین کودکی است که می توان به پیشواز صلح دائم و فراگیر رفت.

در فرایند آموزش و تلاش برای افزایش دانش و بهبود نگرش مردم در موضوع آگاهی از حقوق و فراگرفتن تعالیم این حیطه باید به یک نکته توجه تام داشت. در مجامع مختلف همواره از حقوق ذاتي انسان سخن به میان می آید و بر لزوم رعایت آن توسط دیگران تاکید می گردد و انسان پیوسته خواهان استيفاي حقوق است و خود را مستحق آن می داند. تربیت انسانی که وابستگی حقیقی خود به جامعه و تاثیر و تاثرات بین فرد و جامعه را فراموش کند و با این نگرش بیش از آن که به تکالیف و مسئولیت های خود توجه کند، مطالبه گر حقوق خود است و ارزش ها و اولویت هایش بر مدار استیفای حقوقش استوار است، او را تکلیف گریز بار خواهد آورد و چنین انسانی، انساني متعالی و صلح طلب نخواهد بود. رویکرد پرداختن به حقوق ذاتی و انتظار انتفاع از آن به صورت یکجانبه با موضع تفکیک حق از تکلیف می تواند خالی از فايده باشد. حق و تکلیف دو امر متضایف اند و در وجود و عدم، ملازم و مرافق یکدیگرند و بدون هم معنا ندارند. اما تمرکز بر احقاق حقوق خود و غفلت از ادای تکالیف متوازن آن می تواند ما را از صلح دور سازد. به نظر تغییر الگوی گفتمان از حقوق ذاتی به تکالیف ذاتی می تواند در گذر از انفعال و اهمال به کنشگری و پویایی در مسیر ترویج ادبیات صلح راهگشا باشد.

لذا کليدواژه اصلي براي دستيابي به صلح، اقدام و عمل مبتکرانه است و در اين راستا بهره گيري از اشتراکات فرهنگي ملل فعالسازي مهارت هاي صلح را در پي خواهد داشت. از آنجايي كه انسان ها با رنگ ها، زبان ها و چهره هاي متفاوت در اين كره خاكي زندگي مي كنند، زبانی از جنس فرهنگ می تواند تفاهم، اتحاد و صمیمیت را در بین آنها ایجاد نماید. در سایه این فرهنگ سازی و محترم شمردن دیگر ادیان، عقیده ها و نژادها، افق گفت و گوهای راهگشا و ثمربخش بر روی ما باز می شود و تمامی درب های بسته شده گشوده خواهند شد.

از اصلی ترین و غنی ترین پایه های ارتباط فرهنگی می توان به ابزارهايي از جمله ورزش و هنر اشاره کرد. ورزش و هنر مي توانند وسيله اي مناسب براي ايجاد ارتباط و تعامل بيشتر بين انسان ها با وجود همه تمايز ها و تفاوت ها باشند و در اين قالب آدمي مي تواند فراي رنگ ها، نژادها و گستردگي زبان ها با دیگران به تعاملی دوستانه بپردازد. پر رنگ بودن نقش این دو عامل بدان جهت است که هیچ مرزی جهت محدودیت آن وجود ندارد و القای باورهای نیک و فاخر و پروراندن انگیزه های مثبت را به دنبال دارد و پرورش الگوهای شایسته و مناسب را به خوبی ایفا نموده است.

بر اساس نظريه صلح مبتکرانه، صلح را می توان از لابه لای آثار هنرهای تجسمی، نمایشی، موسیقی، ادبیات، سینما، معماری و انشعابات هنری دیگر ارائه داد. هنرمند می تواند مشکلاتی که گریبان بشر را به سختی گرفته اند در قاب هنری خود تصویر برداری کند و عواطف و احساسات انسان دوستانه را برای حل آن بسیج نماید. یک شاعر می تواند با نبوغ بی حد و مرز خود ادبیات را در خدمت صلح درآورد. گاه یک هنرپیشه می تواند درد تنهایی و رنج را تسکین دهد. دستان توانمند یک موسیقیدان می تواند ترنم دلنشین صلح و دوستی را عالم گیر سازد. فعالان حوزه هنرهای دستی می­توانند در به اهتزاز درآوردن پرچم صلح نقش آفرین باشند. هنرهای نمایشی می توانند در انکار گرایشات جنگ طلبانه و تکمیل پروژه ناتمام صلح بین الملل مثمر ثمر باشد. از بوم هنری یک نقاش می توان آشتی بین ملل و احترام به حقوق دیگران را فراگرفت.

لذا اهتمام به آموزش و ترويج گفتمان مبتني بر بهره گيري از اشتراکات فرهنگي، مي تواند صلح، امنيت، توسعه و همزيستي مسالمت آميز را به ارمغان آورد. همه اينها در بستر اراده و خواست جدي استيفا خواهند شد و اين اراده، اراده ملت هاست و نه اراده دولت ها و سازمان هاي بين المللي.

برخي جزئيات پيوندهاي اجرايي و طرح گسترده تر اهداف و ابزارهای نظريه صلح مبتکرانه توسط حسين صنوبر در مجموعه اي به همين نام به چاپ خواهد رسيد و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

به اميد روزي كه شاهد صلحي پايدار باشيم كه شاخه در آسمان ها و ريشه در اعماق گسترانده باشد.

مرتضی بازدید : 174 شنبه 10 اردیبهشت 1401 زمان : 16:12 نظرات (0)

ششمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه صلح اسلامی برگزار شد

ششمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه صلح اسلامی برگزار شد

 با همت موسسه بین المللی سفیران صلح ششمین اجلاس بین المللی صلح در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

این مراسم مورخ ۱۴۰۱/۲/۴ در شهر استانبول کشور ترکیه با حضور برخی از چهره های فرهنگي ، ورزشی برخی از مدیران ترکیه و فعالان حوزه‌های صلح و حقوق بشر دوستانه و استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران، دکتر علی فلاح و خانم آذر محمودی سرکش و استاد حسن بهادری برگزار شد.

در این مراسم استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و تعدادی از چهره هاي صلح طلب و فرهنگی  ورزشی به ایراد سخنرانی در خصوص صلح و ضرورت و اهمیت صلح جهانی پرداختند.

پدر صلح ایران با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین اجلاس ها و مراسم هایی در ایجاد و تحکیم روابط بین الملل و تاسیس مناطق پایدار صلح جهانی را یکی از مهم ترین نیازهای بشر و جامعه جهانی امروز دانست.

ابراهیم صنوبر افزود: ما با حضور کارشناسان و اندیشمندان حوزه‌های مختلف چند سالی است که به دنبال تشکیل و راه اندازی مناطق دائم و پایدار صلح جهانی هستیم که از جمله این مناطق ساخت و تاسیس شهرها و دهکده های صلح جهانی می باشد.

ایشان در ادامه در خصوص ضرورت دهکده های صلح افزود: دهکده های صلح یک مجموعه ايده آل برای تمامی انسانها، ادیان، اقشار، مذاهب، نژادها و شهر دوستی و دوستداران صلح و‌دوستی و حیوانات است. دهکده صلح آرمان شهری است که همیشه در رویای جهان و افراد مختلف جوامع بوده است. افرادیکه که دغدغه شان رسیدن به دنیایی بهتر و امنیت و صلح است.

شهر صلح به عنوان یکی از شهرهای نو و‌ جدید ‌با دیدی به آینده به شهری پر از دوستی و صلح  معروف است موسسه بین المللی سفیران صلح بر این باور است که شهر صلح بهترین مکان ممکن برای ترویج پیام وحدت و صلح جهانی است پس سعی کرده است با طراحی منحصر به فرد و خاص پیام صلح و دوستی و داشتن جهانی زیبا  را با ساختن این دهکده و شهرهای صلح جهانی، به گوش جهانیان برساند.

در ششمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه بین المللی صلح اسلامی  در چند آیتم از فعالان حوزه های مسائل حقوق بشردوستانه و صلح و دوستی فرهنگی علمی ورزشی هنری اجتماعی بین المللی تقدیر بعمل آمد و به این افراد نشان و تندیس صلح اعطا گردید.

استاد ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح  و پدر صلح ایران نشان صلح اجلاس بین المللی صلح را به حضور جناب آقای اردال کاراداق رئیس فدراسیون مبارزه با اعتیاد ترکیه و جایزه صلح اقتصاد را به دکتر علی فلاح و نشان صلح نیکوکاری را به سرکار خانم آذر محمودی سرکش تقدیم کرد.

در ادامه مراسم به برخی افراد برگزیده در حوزه صلح و مسائل نوع دوستانه و بشر دوستانه و ورزشکاران پیشرو در عرصه صلح و‌دوستی از کشور ترکیه نشان و احکام صلح اهدا شد.

از جمله دریافت کنندگان آقای فیکرت یهییت فدراسیون هانکاندو ترکیه و دکتر دوندر هاک اغلو بودند.

موسسه بين المللي سفيران صلح چند سالي است كه با هدف برقراري و فراگير نمودن فرهنگ صلح و دوستي بين ملل و تامين و تحكيم فرهنگ احترام به جايگاه والاي انسان به فعاليت پرداخته است. تلاش در راستاي بسترسازي در زمينه ايجاد جامعه اي سرشار از امنيت و آرامش و دوستي كه يكي از آرمان هاي مقدس ملل است، تبليغ و تشويق در راستاي ترويج اعمال انسان دوستانه حركتي نيكو و پسنديده است كه قطعاً با برنامه ريزي كارشناسانه و با در نظر گرفتن همه ابعاد منجيات و مهلكات مسير حركت انسان، هر چه بهتر و سريع تر اين اهداف قابل دستيابي هستند. بسيج افكار و انديشه هاي تعالي جوي انسان به سمت اهداف ترسيم شده ضمن بهره گيري از دو بال هوشياري و خردورزي، زمينه ساز حصول و وصول به مقاصد تعيين شده است موسسه بین المللی سفیران صلح از سال ۸۷ تاسیس وبه فعالیتهای صلح طلبانه  فرهنگی واجتماعی خود در ایران و جهان می پردازد و در زمینه برقراری صلح درجهان، فرهنگسازی درمبارزه با ایدز ، مواد مخدر، تروریسم ، افراط گری و برگزاری اجلاسها و همایشها و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی ، اعزام گروههای ورزشی به کشورهای جهان و کاشت نهال صلح در آن کشورها فعالیت میکند.

موسسه بین المللی سفیران صلح هر ساله با برپایی اجلاس بین المللی صلح صدای صلح دوستی مردم ایران را به جهان مخابره میکند و همچنین سالهاست در حوزه مسائل صلح و دوستی و نوع دوستانه و‌ کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه فعالیت های مثمرثمری داشته است.

مرتضی بازدید : 22 جمعه 09 اردیبهشت 1401 زمان : 21:26 نظرات (0)

اعطای حکم پدر صلح ایران توسط مجموعه سیویلیکا به استاد ابراهیم صنوبر

نوزدهم اسفند ماه ۱۴۰۰همزمان با برگزاری پنجمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه صلح اسلامی استاد ابراهیم صنوبر که مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است حکمی با عنوان پدر صلح ایران توسط سیویلیکا به ایشان با حضور مسئولین کشوری و لشگری و سفرا و چهره های ملی و بین المللی اعطا گردید.ایشان حدود دو دهه می باشد که در حوزه صلح و دوستی و مسایل بشر دوستانه و کمک به خانواده های بی بضاعت و کودکان کار فعالیت های چشمگیری داشته است.ابراهیم صنوبر یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمينه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار نیازمند، آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پيشگامان اين عرصه است. او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بين المللي سفيران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شيوه اي ثمربخش و نافع تداوم و استمرار داده است.

فعاليت هاي پدر صلح ايران در هدايت و زمامداري موسسه بين المللي سفيران صلح در زمينه پيشگيري، فرهنگسازي و مبارزه با معضلاتی همچون ایدز، مواد مخدر، تروریسم، افراط گری و ناهنجاري هاي اجتماعي، از خود باختگی اجتماعی، حمايت از بيماران خاص و صعب العلاج و درمان آنها، حمايت از معلولين، کودکان سر راهی و کم توان ذهنی، کودکان و خانواده هاي بي سرپرست و بدسرپرست، کودکان کار، افراد محروم، دانشجويان بي بضاعت، مشاوره خانواده، اعتياد، طلاق و صلح و سازش دعاوي خانوادگي، قومی و دسته جمعی، آسيب ديدگان بلاياي طبيعي از جمله سيل زدگان و زلزله زدگان، تهیه و ساخت مسکن قشر ضعيف و کم درآمد، تعامل و مشارکت با سازمان هاي مردم نهاد در ترويج صلح و دوستي و امور بشردوستانه و خيريه و هرگونه امور مرتبط با مسائل نوع دوستانه مي باشد. ابراهیم صنوبر سالهاست که در زمینه صلح و دوستی و فرهنگسازی در مبارزه با مشکلاتي که گريبان جوامع بشری را گرفته است، فعالیت دارد و اهتمام اصلي او در بسط و گسترش صلح و نزديکي بين ملل با تمرکز بر اشتراکات فرهنگي ملل مختلف است. ایشان طراح و ایده پرداز مناطق دائم و پایدار صلح جهانی و همچنین طراح و مجری دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

مرتضی بازدید : 207 جمعه 27 اسفند 1400 زمان : 17:15 نظرات (0)

درخت آرزوهای کودکان کار در اجلاس بین المللی صلح و جایزه صلح اسلامی

پنجمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه بین المللی صلح اسلامی و جایزه صلح صنوبر در مرکز همایشهای بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

درخت آرزوها در پنجمین اجلاس صلح و جایزه صلح اسلامی به همت موسسه بین المللی سفیران صلح به آرزوهای کودکان کار جامه عمل پوشاند.

نوزدهم اسفند ماه پنجمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه صلح اسلامی و‌ جایزه صلح صنوبر که در بنیاد سینمایی فارابی با حضور سران کشوری و لشگری، میهمانان داخلی و خارجی، هنرمندان، ورزشکاران، اصحاب رسانه و فعالان حوزه صلح و دوستی برگزار شد.

در این مراسم استاد ابراهیم صنوبر، آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی، آیت الله سید هادی غضنفری خوانساری، آقای صلاح زواوی سفیر سابق فلسطین وبرخی چهره های شناخته شده به ایراد سخنانی پرداختند.

در ادامه به افراد برگزیده در حوزه صلح نشان ها و جوایز صلح پنجمین اجلاس صلح و جایزه صلح اسلامی اهدا شد.

در پایان مراسم آرزوهای کودکان که بر درخت آرزوها نقش بسته شده بود هر کدام از مدعوین مراسم انتخاب کرده و جهت انجام آرزوی کودکان با موسسه بین المللی سفیران صلح همکاری نمودند.

موسسه بین المللی سفیران صلح سال هاست در عرصه صلح و دوستی و مسائل بشر دوستانه و کودکان کار و اقشار نیازمند و آسیب پذیر فعالیت های چشمگیری داشته است.

در این مراسم در آیتم های مختلفی نشان صلح اهدا شد.

از مهم‌ترین جوایز صلح  نشان و تندیس عالی صلح  بود که به  رهبر معظم انقلاب تقدیم شد. همچنین نشان ویژه جایزه صلح اسلامی به مقام شامخ شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اهدا شد.

از نکات قابل توجه اهدا نشان صلح دوست همه کشورها به مرحوم سلطان قابوس پادشاه سابق عمان بود.

همچنین نشان های صلح اسلامی در حوزه ، شجاعت، ایثار و خانواده های معظم شهدا به ترتیب به شهید سرهنگ علی اکبر رنجبر، شهید علی لندی، شهید رسول خلیلی، شهید سجاد زبرجدی و شهید والا مقام شهید میرقاسم میر حسینی تقدیم خانواده های معظم این شهیدان شد.

در پایان این مراسم نشان صلح صنوبر و جایزه نقدی که به نیابت از  مرحوم علیرضا صنوبر توسط خانواده محترم صنوبر هر ساله به نفر برگزیده در حوزه صلح و دوستی و مسائل بشر دوستانه اهدا می‌شود به سرکار خانم مینا بارانی از فعالان مسائل حقوق بشردوستانه و خیرخواهانه تقدیم شد.

برخی از افراد منتخب کودکان و‌نوجوانان فعال در حوزه صلح و دوستی بودند.

نشان کودک صلح به خانم تیارا بارانی نه ساله و نشان نوجوان نخبه به امیرطاها کارخانه و نشان سفیر مهربانی به کودک نه ساله دیانا وجودی اهدا شد.

موسسه بین المللی سفیران صلح معتقد است فرهنگ دوستی و مهربانی می بایست از دوران کودکی به کودکان آموزش داده شود و‌ در این خصوص فعالیت های موثری داشته است.

موسسه بین المللی سفیران صلح هر ساله با برپایی اجلاس بین المللی صلح صدای صلح دوستی مردم ایران را به جهان مخابره میکند و همچنین سالهاست در حوزه مسائل صلح و نوع دوستانه و‌کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه فعالیت های مثمرثمری داشته است.

 


مرتضی بازدید : 21 جمعه 27 اسفند 1400 زمان : 17:14 نظرات (0)

پنجمین اجلاس بین المللی صلح برگزار شد

پنجمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه بین المللی صلح اسلامی و جایزه صلح صنوبر در مرکز همایشهای بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

پنجمین اجلاس بین المللی صلح همزمان با جایزه بین المللی صلح اسلامی و جایزه صلح صنوبر در مرکز همایشهای بنیاد سینمایی فارابی در مورخ ۱۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ با حضور برخی از سران کشوری مدیران میهمانان داخلی و خارجی برخی سفراء و دیپلماتها هنرمندان ورزشکاران با همت موسسه بین المللی سفیران صلح برگزار شد.

سخنرانان این اجلاس جناب استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و حضرت آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و حضرت آیت الله سید هادی غضنفری خوانساری جناب آقای صلاح زواوی سفیر اسبق فلسطین در ایران و برخی دیگر از چهره های ملی و بین المللی شناخته شده بودند.

در بخشی از سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر گفته شد: درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم تردیدی ندارم جنگ هدیه الهی نیست اما صلح و دیه خداوند و مرز با او بودن یا نبودن است.

 صلح یعنی احترام قانون بهداشت و دوست داشتن

صلح تنها به معنای نبودن جنگ نیست بلکه حضور در یک جامعه سرشار از عدالت تفاهم همزیستی دیگر پذیری آزادی و دموکراسی است جامعه از هرگونه اعمال و رفتارهای غیر انسانی و غیر اخلاقی به دور باشد و تمام زمینه‌های علمی فرهنگی مذهبی اقتصادی اجتماعی و شهروندی در آن به صورت مطلوب توسیع یابد.

 صلح و دوستی از آن گروه و جماعتی است که خواهان آن هستند و برای آن تلاش میکنند و جنگ و جنایت و ترور از آن گروهی است که به دنبال آن هستند.

قانون کاشت داشت برداشت سه اصل اساسی زندگی انسان است ما امروز همان محصولی را برداشت میکنیم که در گذشته بذر آن را کاشته ایم.

 ما امروز در دورانی هستیم که بهترین ارمغان ما برای ملل جهان هدیه صلح دوستی برادری و برابری است.

پدر صلح ایران در باب اهمیت تشکیل جایزه بین المللی صلح اسلامی چنین بیان داشتند: برخی از مفسران می‌گویند که برخی از جوایز مطرح صلح  با انگیزه‌های سیاسی اهدا می‌شود یا برای ترغیب سیاست‌هایی در آینده برخی از مفسران بر این نظرند که اعطای جایزه صلح بر اساس نظر غیرقابل سنجش معاصر غیرمنصفانه یا احتمالاً اشتباه است برهمین منوال هدف جایزه صلح اسلامی فرهنگسازی جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی در مقابله با چنین جوایزی که بیشتر بعد سیاسی دارد است. جهان اسلام یک امت واحد است و ملاک ِ وحدت ِ امت رهبری آن است. اگر کشوری بتواند با تشکیل حکومت اسلامی سطح رهبری خود را از مرزهای سرزمینی‌اش فراتر برد، در موقعیت ام‌القرای جهان اسلام قرار می‌گیردکه بحمدالله ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام باید در همه زمینه ها پیشرو باشد یکی از این فعالیتهای موثر در جهان اسلام تشکیل دبیرخانه دائمی جایزه صلح اسلامی توسط موسسه بین المللی سفیران صلح است. يکي از موضوعاتي که در راستاي گسترش فرهنگ صلح به دليل اثرات افزايشي آن بايد مورد توجه قرار گيرد، معرفي و تقدير از چهره هايي است که توانسته اند در اين زمينه اثرگذار و ثمربخش باشند و با قدرداني از اين فعاليت ها، بي ترديد حمايت خود را از تداوم و استمرار آن به عمل آورده ايم و اين قدر شناسي مايه دلگرمي فعالين اين حوزه و موجب شناخت هر چه بيشتر جامعه نسبت به اين موضوع و در نهايت ترويج هر چه بيشتر فرهنگ صلح خواهد شد. تبليغ و تشويق در راستاي ترويج اعمال انسان دوستانه خود قسمتي از فرآيند استقرار و تثبيت صلح است.

از جمله جوایز اعطایی که در  جایزه صلح اسلامی صورت گرفت اعطای نشان عالی صلح به حضور شریف و مبارک رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و همچنین اعطای نشان ویژه صلح جایزه صلح اسلامی به مقام شامخ شهید والامقام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

ابراهیم صنوبر افزود: ما با حضور کارشناسان و اندیشمندان حوزه‌های مختلف چند سالی است که به دنبال تشکیل و راه اندازی مناطق دائم و پایدار صلح جهانی هستیم که از جمله این مناطق ساخت و تاسیس شهرها و دهکده های صلح جهانی می باشد

دهکده صلح یک مجموعه ايده آل برای تمامی انسا نها، ادیان، اقشار، مذاهب، نژادها و شهر دوستی و دوستداران صلح و‌دوستی و حیوانات است. دهکده صلح آرمان شهری است که همیشه در رویای جهان و افراد مختلف جوامع بوده است. افرادیکه که دغدغه شان رسیدن به دنیایی بهتر است.

شهر صلح به عنوان یکی از شهرهای نو و‌ جدید ‌با دیدی به آینده به شهری پر از دوستی و صلح  معروف است موسسه بین المللی سفیران صلح بر این باور است که شهر صلح بهترین مکان ممکن برای ترویج پیام وحدت و صلح جهانی است پس سعی کرده است با طراحی منحصر به فرد و خاص پیام صلح و دوستی و داشتن جهانی زیبا  را با ساختن این دهکده و شهرهای صلح جهانی، به گوش جهانیان برساند.

در اجلاس بین المللی صلح و جایزه بین المللی صلح امسال در چند آیتم از فعالان حوزه های مسائل حقوق بشردوستانه و صلح و دوستی فرهنگی علمی ورزشی هنری اجتماعی بین المللی تقدیر بعمل آمد و به این افراد نشان و تندیس صلح اعطا گردید.

از جمله نوآوری این دوره اجلاس برگزاری اولین دوره جایزه صلح صنوبر به یاد مرحوم حاج علیرضا صنوبر از خیرین مسکن ساز کشور برای اقشار کم درآمد بود. که هر ساله به منتخب خود جایزه نقدی اعطا می نماید که منتخب اولین دوره جایزه صلح صنوبر سرکار خانم مینا بارانی بودند که ضمن اعطای نشان و تندیس جایزه نقدی پنجاه میلیون تومانی به ایشان تقدیم گردید.مینا بارانی از خیرین تاثیرگذار و از فعالان حوزه مسائل بشردوستانه و خیرخواهانه است.

موسسه بين المللي سفيران صلح چند سالي است كه با هدف برقراري و فراگير نمودن فرهنگ صلح و دوستي بين ملل و تامين و تحكيم فرهنگ احترام به جايگاه والاي انسان به فعاليت پرداخته است. تلاش در راستاي بسترسازي در زمينه ايجاد جامعه اي سرشار از امنيت و آرامش و دوستي كه يكي از آرمان هاي مقدس ملل است، تبليغ و تشويق در راستاي ترويج اعمال انسان دوستانه حركتي نيكو و پسنديده است كه قطعاً با برنامه ريزي كارشناسانه و با در نظر گرفتن همه ابعاد منجيات و مهلكات مسير حركت انسان، هر چه بهتر و سريع تر اين اهداف قابل دستيابي هستند. بسيج افكار و انديشه هاي تعالي جوي انسان به سمت اهداف ترسيم شده ضمن بهره گيري از دو بال هوشياري و خردورزي، زمينه ساز حصول و وصول به مقاصد تعيين شده است موسسه بین المللی سفیران صلح از سال ۸۷ تاسیس وبه فعالیتهای صلح طلبانه  فرهنگی واجتماعی خود در ایران وجهان می پردازد ودر زمینه بر قراری صلح درجهان، فرهنگسازی درمبارزه با ایدز ،مواد مخدر،تروریسم ،افراط گری وبر گزاری اجلاسها و همایشها وهمچنین برگزاری مسابقات ورزشی ،اعزام گروههای ورزشی به کشورهای جهان وکاشت نهال صلح در آن کشورها فعالیت میکند.


مرتضی بازدید : 18 یکشنبه 22 اسفند 1400 زمان : 21:36 نظرات (0)

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران بزودی اجلاس بین المللی صلح و اولین جایزه صلح اسلامی برگزار میگردد.

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران بزودی اجلاس بین المللی صلح و اولین جایزه صلح اسلامی برگزار میگردد.

درست زماني صلح را ساختند كه ما آفريده شديم ترديدي ندارم: جنگ هديه الهي نيست، اما صلح وديعه خداوند و مرز با او بودن يا نبودن است
صلح يعني: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران بیان داشت موسسه بين المللي سفيران صلح چند سالي است كه با هدف برقراري و فراگير نمودن فرهنگ صلح و دوستي بين ملل و تامين و تحكيم فرهنگ احترام به جايگاه والاي انسان به فعاليت پرداخته است. تلاش در راستاي بسترسازي در زمينه ايجاد جامعه اي سرشار از امنيت و آرامش و دوستي كه يكي از آرمان هاي مقدس ملل است، تبليغ و تشويق در راستاي ترويج اعمال انسان دوستانه حركتي نيكو و پسنديده است كه قطعاً با برنامه ريزي كارشناسانه و با در نظر گرفتن همه ابعاد منجيات و مهلكات مسير حركت انسان، هر چه بهتر و سريع تر اين اهداف قابل دستيابي هستند. بسيج افكار و انديشه هاي تعالي جوي انسان به سمت اهداف ترسيم شده ضمن بهره گيري از دو بال هوشياري و خردورزي، زمينه ساز حصول و وصول به مقاصد تعيين شده است موسسه بین المللی سفیران صلح از سال 87 تاسیس وبه فعالیتهای فرهنگی واجتماعی خوددر ایران وجهان می پردازد ودر زمینه بر قراری صلح درجهان، فرهنگسازی درمبارزه با ایدز ،مواد مخدر،تروریسم ،افراطگری وبر گزاری همایشها وهمچنین برگزاری مسابقات ورزشی ،اعزام گروههای ورزشی به کشورهای جهان وکاشت نهال صلح در آن کشورها فعالیت می کند.

مو سسه بين المللي سفيران صلح با اميد و اتكال به ايزد منان و با پشتوانه عظيم معنوي و مردمي خويش در جهت انجام تكليف انساني خود تمام تلاشش را به كار بسته است تا بتواند با ايجاد اتحاد، همدلي و انسجام هرچه با شكوهتر پرچم پر فروغ صلح را به اهتزاز در آورد و اميدوار است در انجام اين رسالت خطير سربلند باشد.

از برنامه های موسسه بین المللی سفیران صلح برای توسعه فرهنگ صلح ودوستی وتوسیع فرهنگ های ناب اسلامی

برگزاری اجلاس بین المللی صلح و برگزاری جایزه صلح اسلامی است.

موسسه بین المللی سفیران صلح توانسته است در سالهای گذشته چهار دوره اجلاس بین المللی صلح

و همایشها و مراسم های متعددی را در حوزه های مختلف برگزار نماید.

جایزه صلح اسلامی که برای اولین بار توسط موسسه بین المللی سفیران صلح برگزار میگردد تلاش بر آن دارد تا افراد فعال در حوزه مسائل بشردوستانه و خیرخواهانه و صلح و دوستی را از سراسر دنیا انتخاب نموده و برای تشویق و توسعه این مهم جوایزی را اعطا نماید.

میهمانان:

در این مراسم مسئولین کشوری و لشگری هنرمندان و ورزشکاران و برخی اندیشمندان صلح طلب ملی و بین المللی حضور دارند.

جوایز:

در این مراسم تندیس و نشان صلح جایزه صلح اسلامی به منتخبین ذیل اعطاء میگردد

۱-تندیس و نشان صلح ویژه جایزه صلح اسلامی

۲-نشان و تندیس جایزه صلح اسلامی به حضور شهردار نمونه جهان اسلام

۳- نشان و تندیس شجاعت جایزه صلح اسلامی

۴- نشان و تندیس ایثارجایزه صلح اسلامی

۵- نشان و تندیس خانواده شهدا و ایثارگران جایزه صلح اسلامی

۶- نشان و تندیس صلح جایزه صلح اسلامی به حضور بانوی نمونه جهان اسلام

۷- نشان و تندیس صلح جایزه صلح اسلامی به حضور کارآفرین نمونه جهان اسلام

۸- نشان و تندیس  علمی جایزه صلح اسلامی

۹- نشان و تندیس اقتصادی نبوی جایزه صلح اسلامی

۱۰-نشان کودک صلح جایزه صلح اسلامی

برخی از مفسران می‌گویند که برخی جوایز صلح دنیا با انگیزه‌های سیاسی اهدا می‌شود یا برای ترغیب سیاست‌هایی در آینده برخی از مفسران بر این نظرند که اعطای جایزه صلح بر اساس نظر غیرقابل سنجش معاصر غیرمنصفانه یا احتمالاً اشتباه است برهمین منوال هدف جایزه صلح اسلامی فرهنگسازی جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی در مقابل این گونه جوایز که بیشتر بعد سیاسی دارد و هدف معرفی افراد برجسته در کشورهای اسلامی پیرو‌شعار تهران شهر نمونه جهان اسلام و تشکیل دبیرخانه دایمی و رسمیت دادن به جایزه صلح اسلامی که شاخه های مختلفی دارد که منتخبین این جوایز رو دریافت میکنند.

جهان اسلام یک امت واحد است و ملاک ِ وحدت ِ امت رهبری آن است. اگر کشوری بتواند با تشکیل حکومت اسلامی سطح رهبری خود را از مرزهای سرزمینی‌اش فراتر برد، در موقعیت ام‌القرای جهان اسلام قرار می‌گیرد

که بحمدالله ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام باید در همه زمینه ها پیشرو باشد یکی از این فعالیتهای موثر در جهان اسلام اعطای جایزه صلح اسلامی است که موسسه بین المللی سفیران صلح به عنوان بنیانگذار این جایزه می باشد.

استاد ابراهیم صنوبر عنوان داشتند که برای اولین بار جایزه صلح صنوبر به یکی از منتخبین فعال تقدیم میگردد ایشان خاطر نشان کرد که این جایزه زین پس سالی یکبار برگزار میگردد و یک منتخب دارد و جایزه آن به صورت نقدی می باشد که به نفر منتخب داده می شود.

 موسسه بین المللی سفيران صلح در انجام رسالت خود با استفاده از نشست هاي تخصصي با اساتيد و فرهيختگان و برخورداري از راهنمايي هاي علماي عظيم الشان، مراجع عالي قدر و روحانيون، بزرگان اخلاقي و انديشمندان صلح طلب توانسته است به دستاوردهاي ارزشمندي برسد.ما اكنون در دوراني هستيم كه بهترين ارمغان ما براي ملل جهان هديه صلح، دوستي، برادري و برابري است. پس بياييد براي دنيايي تلاش كنيم كه فارغ از هرگونه خشونت و اختلال سرشار از آرامش، امنيت، صلح و انسانيت است.
امید به روزی که صلح ریشه در اعماق و شاخه در آسمانها گسترانده باشد.

مرتضی بازدید : 28 پنجشنبه 28 بهمن 1400 زمان : 22:33 نظرات (0)

رزومه استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

رزومه استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمينه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار نیازمند، آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پيشگامان اين عرصه است.

او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بين المللي سفيران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شيوه اي ثمربخش و نافع تداوم و استمرار داده است.

در سال ۱۳۸۷ بعد از سفرهای متعددی که به برخی از کشورهای جهان داشت و با رایزنی و ارائه راهکارها و روشهای خاص در حوزه ارسال پیام صلح و دوستی از نقش مسائل ادبی، فرهنگ، هنر و ورزش در پيشبرد اهداف صلح طلبانه خود بهره برداري نمود و دغدغه او برای تاسیس یک سازمان تشکیلاتی، تخصصی و منسجم در حوزه ارسال پیام صلح و دوستی و نهادینه کردن آن در عرصه بین المللی منجر به بنیانگذاری و تاسیس موسسه بین المللی سفیران صلح شد. این موسسه توانسته است گامهای مثمر ثمری را در حوزه مسائل حقوق بشر دوستانه و صلح و دوستی بین ملتها بردارد.

فعاليت هاي پدر صلح ايران در هدايت و زمامداري موسسه بين المللي سفيران صلح در زمينه پيشگيري، فرهنگسازي و مبارزه با معضلاتی همچون ایدز، مواد مخدر، تروریسم، افراط گری و ناهنجاري هاي اجتماعي، از خود باختگی اجتماعی، حمايت از بيماران خاص و صعب العلاج و درمان آنها، حمايت از معلولين، کودکان سر راهی و کم توان ذهنی، کودکان و خانواده هاي بي سرپرست و بدسرپرست، کودکان کار، افراد محروم، دانشجويان بي بضاعت، مشاوره خانواده، اعتياد، طلاق و صلح و سازش دعاوي خانوادگي، قومی و دسته جمعی، آسيب ديدگان بلاياي طبيعي از جمله سيل زدگان و زلزله زدگان، تهیه و ساخت مسکن قشر ضعيف و کم درآمد، تعامل و مشارکت با سازمان هاي مردم نهاد در ترويج صلح و دوستي و امور بشردوستانه و خيريه و هرگونه امور مرتبط با مسائل نوع دوستانه مي باشد.

استاد ابراهیم صنوبر همچنين از چهره هاي ورزشي کشورمان مي باشد که از سن پنج سالگی ورزشهای رزمی را با رشته کاراته آغاز کرد و با توجه به علاقه به ورزشهای رزمی رشته هاي تکواندو، کونگ فو، کشتی، بوکس و کشتی کج را تجربه کرد و در نهایت با آشنایی با سبک کیک بوکسینگ پا درعرصه حرفه ای ورزشهای رزمی گذاشت و در مسابقات ملی و بین المللی مقام های مختلفی کسب کرده است. ایشان دارنده استادی اعظم، مربی و قهرمان ورزشهای رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت کشورمان می باشد.

ابراهیم صنوبر سالهاست که در زمینه صلح و دوستی و فرهنگسازی در مبارزه با مشکلاتي که گريبان جوامع بشری را گرفته است، فعالیت دارد و اهتمام اصلي او در بسط و گسترش صلح و نزديکي بين ملل با تمرکز بر اشتراکات فرهنگي ملل مختلف است.

برخی از عناوين، فعالیتها و مسئولیتهای هنري، فرهنگی و ورزشی ايشان طی سنوات گذشته به قرار ذیل است:

طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی

طراح و مجری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی

سفیرنیکوکاری

سفیر همدلی

سفیر مهربانی

سفیرتوسعه گردشگری ایران

سفیر پیشگیری از اعتیاد

سفیرانسان دوستی

سفیرسلامت

سفیرهپاتیت

مخترع

عضوانجمن مخترعین کشور

تهیه کننده

نویسنده

محقق

خواننده، خبرنگار

فعال زیست محیطی

حامی حیوانات

مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح ازسال ۱۳۸۷ تاکنون

دبیر جامعه اسلامی کارگران استان تهران

معاون اجرایی موسسه غدیر شناسی

دبیرکل ائتلاف صلح جهانی

عضو شورای عالی سیاستگذاری بنیاد ملی حامیان علم و فن آوری

دبیر انجمن ورزشهای رزمی کشورهای اسلامی ازسال ۱۳۸۵

بنیانگذار ورئیس سبک نیو کنتاکت کیک بوکسینگ سال ۸۴

رئیس سازمان واسکو کیک بوکسینگ آسیا  سال ۸۵

مدیرعامل انجمن ورزشی ایرانیان سال ۸۶

رئیس هیات مدیره وموسس کانون تحکیم روابط فرهنگی ورزشی ازوزارت کشور سال ۸۵ به بعد

رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی ورزشی سفیران صلح سال ۸۸

عضوشورای عالی هیئت رئیسه سازمان جهانی ثبت رکوردهنرهای رزمی ایمارو سال۹۷

نایب رئیس هیئت کونگ فو استان تهران سال ۹۵

عضو هیات رئیسه سبک هاپکیدو ایران سال۹۲

عضوهیئت مدیره تعاونی مسکن اعضای موسسه بین المللی سفیران صلح ازسال ۸۶

عضوهیئت رئیسه ومسئول هماهنگی سبک اسپرت مدرن کیک بوکسینگ فدراسیون ورزشهای رزمی سال۸۷

کارشناس خبره ورزشی وعضوهیئت رئیسه فدراسیون آماتوری ورزش کارگری استان البرز سال ۹۵

عضوسفیران پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز سال۹۶

رئیس هیئت امنای موسسه خیریه مهرآفرین پریا سال ۹۶

سفیرسلامت همایشهای ملی سلامت وزندگی سال ۹۶

عضوهیئت رئیسه سازمان جهانی تمام سبکهای کیک بوکسینگ ترکیه سال۸۶

رئیس کمیته روابط بین الملل هیئت رزمی استان تهران سال ۹۱

عضو شورای راهبردی وسیاستگذاری هیئت ورزشهای رزمی استان تهران سال ۹۱

مسئول ویژه نامه پیروزی استان تهران سال ۸۵

مسئول ویژه نامه کائنات استان تهران سال ۸۵

مدیراجرایی روزنامه سراسری کائنات سال ۸۵

نماینده سازمان کیک بوکسینگ جهانی جمهوری آذربایجان درایران سال۸۴

عضو شورای مرکزی سبک تاپ فول کنتاکت سال ۸۴

سخنگو وعضوهیئت رئیسه سبک کن دو ایران سال ۸۶

نایب رئیس سبک کن دو ایران سال ۸۶

عضو هیئت رئیسه سبک رنجر کیک بوکسینگ سال ۸۷

عضو ونماینده فدراسیون کیوکوشین کاراته ترکیه سال۲۰۰۶

مدیر اجرایی چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پرواز سال ۹۷

مسئول شورای راهبردی وسیاستگذاری چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پرواز سال ۹۷

استادبزرگ هنرهای رزمی فدراسیون هانموندو ترکمنستان سال ۹۰

دارنده مدارک قهرمانی و کمربند واحکام ورزشی از سال ۷۱

مسئول کمیته داوران هیئت ووشو شهرستان شهریار سال۸۵

عضو هیئت رئیسه و کمیته فنی هیئت کاراته شهریار سال ۸۶

مسئول کمیته آموزن و عضو شورای فنی هیئت ورزشهای رزمی شهر قدس سال ۸۶

مشاورعالی و مسئول کمیته بازرسی هیئت کونگ فو شهریار سال۸۶

نماینده سبک کیک بوکسینگ بین المللی شهرستان اسلامشهر سال ۸۳

مسئول کمیته فنی هیئت بوکس شهرستان شهریار سال ۸۵                                            

نماینده انحصاری سازمان  wk1,wasko در ایران سالهای ۲۰۰۷ و۲۰۰۸ 

مشاور عالی ریاست هیئت ورزشهای رزمی استان تهران سال ۹۱

مسئول کمیته انظباطی هیئت ورزشهای رزمی شهرستان اسلامشهر سال۸۳

مشاور و مسئول کمیته اقتصادی هیئت تکواندو شهرستان اسلامشهر سال ۸۴

مشاور فرهنگی کونگ فو توا استان تهران سال ۸۴

مشاور فرهنگی ورزشی هیئت شطرنج اسلامشهر سال ۸۲

مشاورفرهنگی ورزشی شورای اسلامی استان تهران سال ۸۴

مشاور کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر اسلامشهر سال ۸۳

عضو اجرایی هیئت رئیسه سبک کیک بوکسینگ بین المللی سال ۸۳

مسئول کمیته قضایی هیئت ورزشهای رزمی استان تهران سال ۸۴

عضو انجمن خانه هنرمندان سینما وتلویزیون سال ۹۶

عضوشورای عالی سبک تاتاکای کیوکوشین در ایران سال ۹۷

عضوشورای عالی هیئت رئیسه سبک استریت فایتر سال ۹۷

عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ببرهای آهنین در ایران سال ۹۷

دارای مربیگری ازفدراسیون ورزشهای رزمی

دارنده مدارک مربیگری متعدد بین المللی ازچندین فدراسیون وسازمان وسبکهای ملی و بین المللی

دارنده دان چهارو پنج از فدراسیون ورزشهای رزمی

دارنده کمربند مشکی دان شش وهفت کیک بوکسینگ و ورزشهای رزمی ازچندین فدراسیون وسازمان ملی و بین المللی

قهرمان چندین دوره ورزشهای رزمی مختلف در سطح کشور

دارنده مدارک داوری متعدد ازچندین فدراسیون وسازمان وسبکهای ملی و بین المللی

قهرمان چندین دوره مسابقات کیک بوکسینگ وورزشهای رزمی درسطح آسیاوجهان وتورنمنتهای بین المللی

عضویت در انجمن ورزشهای رزمی کشورهای اروپایی وآسیایی

دارنده مدارکهای عضویت ومسئولیت ازچندین فدراسیون،سازمان،سبک و دانشگاههای بین المللی

مشاور وکارشناس شورای اسلامی در چند شهرستان

مشاور فرهنگی ورزشی تعدادی ازنمایندگان ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی

مسئول ستاد رهپویان صلح وعدالت درکشور

فعال زیست محیطی عضو مجمع فعالان

و عضویت در هیات رئیسه چندین سازمان ورزشی ملی و بین المللی را درکارنامه خود دارد.

مرتضی بازدید : 263 پنجشنبه 28 بهمن 1400 زمان : 22:33 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحيم

وَ الصّلحُ خَيرٌ

بیانیه استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

بیانیه استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و دبیر کل ائتلاف صلح جهانی

در خصوص تشکیل ائتلاف گروههای جهادی جهان اسلام

صلح در ذات خود به گونه ای بوده است که همواره در طول تاریخ بشر توجه متفکران، اندیشمندان، نظريه پردازان و رهبران بسیاری را به خود جلب نموده و در قلب گاه اندیشه بشری جایگاه منحصر به فردی داشته است. دغدغه رسیدگی به دیگران از جمله درون مایه های مشترک تمامی اقوام و ملت هاست.

همه ما می دانیم که صلح تفسير مضيقي ندارد و از معنا و مفهوم گسترده اي برخوردار است. صلح تنها به معنای نبودن جنگ نیست، بلكه حضور در يك جامعه سرشار از عدالت، امنیت، تفاهم، تعامل، همزيستي، ديگر پذيري، آزادي، دوستی، احترام و عشق به همنوع است، جامعه اي كه از هر گونه اعمال و رفتار ضد انساني و غير اخلاقي به دور باشد و از محروميت و فقر و تبعيض فاصله داشته باشد و افراد آن با عشق و ایثار و فداکاری، روح انسانیت و نوع دوستی را در آن زنده نگه داشته اند و تمام زمينه هاي علمي، بهداشتي، فرهنگي، مذهبي، شهروندي و اقتصادي به صورت مطلوب در آن توسيع يابد.

جهان امروز ما شاهد صحنه هاي غم انگيز و تکان دهنده اي در عرصه هاي مختلف زندگي اجتماعي است. موارد متعددي از محروميت ها، مشکلات معيشتي، معضلات اجتماعي، تنش هاي مالي، مسائل بيکاري، صعوبت خانواده ها در تامين نيازهاي ضروري خود و دشواري هاي مختلف و جرايم و بزهکاري هاي متعاقب آن که امیدها و انگیزه های برخی افراد و خانواده ها را برای داشتن حداقل­های یک زندگی سالم و به دور از عذاب و التهاب را به محاق می­کشند. ديدن چنين صحنه هايي قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

در طول تاریخ متفکران به ارائه نظریات، عقاید، تحقیقات و دستاوردهای خود در زمینه مسائل اجتماعي، صلح، دوستی و عشق به همنوعان همت گمارده اند. اما هیچ هدفی بدون طی کردن مسیر آن دست یافتنی نیست. صلح و امنیت و عدالت و دوستی این گونه حاصل نمی شوند که با پاشیدن بذری در زمین و صرفاً نشستن به امید باران، همه شرایط مطلوب، حاصل شوند. تلاش در جهت اين كه اين اهداف عاليه در همه لايه هاي زندگي و در تمام سطوح نهادينه شوند، نكته اي مهم و ضروري است.

صلح و آرامش به کسانی داده می شود که خواهان آن هستند و برای آن تلاش می کنند و بي عدالتي و محروميت و نااميدي از آن گروه و جماعتی است که به دنبال آن هستند.

نباید صرفاً در انتظار تعاریف و تئوري ها باشیم. جهان کنونی ما نیازمند تعریف جدیدی از صلح نیست. صلح در سرشت آدمی نهادینه شده است. جهان نا آرام و پرتلاطم ما به عزمی راسخ نیاز دارد تا به ساحل آرامش رهسپار شود. صلح از رهگذر فعالیت های هدفمند مردمی خواهد جوشید و بر خواهد خاست. این همت و اراده مردم است که تحول آفرين خواهد بود. لذا نقش فعاليت هاي مردم نهاد و گروه های برخاسته از متن جامعه برجسته تر و پر رنگ تر می گردد.  برای برطرف کردن این مشکلات نمی توان تنها به تصویب قوانین و مقررات و ورود نهادهای رسمي دل سپرد. قوانین ناقصی که گاهاً اجرا نمی شوند.

حقیقت این است که ما حق انتفاع از صلح نداریم مگر آن که از پس پرده اهمال و انفعال بیرون آییم و در جاده اقدام و عمل قدم گذاریم. باید بدانیم تا استیفای کامل صلح و دوستی و انتفاع جامع از جهانی مملوء از آرامش و امنیت راهی سخت، طولانی و پیچیده داریم که تحقق آن همت های بلند و اراده های پولادین می طلبد. لذا ما با صلح فاصله اي هم نزديک و هم طولاني داريم.

شاید در نگاه اول به نظر برسد که اوضاع کنونی جوامع چندان مناسب نیست ولی از یک دیدگاه دیگر باید به خود نظر بیافکنیم که تا چه اندازه در این زمینه مسئول و موثر بوده ایم. این حقیقت تلخ را باید پذیرفت که عدم وجود صلح پایدار در جهان از عدم اهتمام صحیح تک تک افراد و جوامع مختلف به وظایف خود نشات می گیرد و اگر عدول و انحرافی در این امر به چشم می­خورد، باید آن ایراد را در نگرش و جهان بینی خود جست و جو کنیم. این آسیبی که متوجه تمامي جوامع است، به سبب عدم وجود نگرش صحیح ايجاد مي شود. برای رهایی از این آسیب‌ها، نیازمند الگوهای عملی و معیارهای معتبر و متقن هستیم. نیل به این موضوع، موقوف و موکول به این است که در سایه همدردی و همراهی اجتماعی سعی تام به عمل آوریم و تا سر حد توان تلاش کنیم تا برادران، خواهران و فرزندان ما از فواید مترتب آن محظوظ و برخوردار گردند.

در کنار همه تلاش های علمی، نهادی و اجرایی، احساس نیاز به یک همراهی دلگرم کننده از سوی مردم به وضوح به چشم می خورد. حضور و حمایت ما یعنی تزریق امید به آمدن آینده روشن در این شرایط خاص و ثمره این امیدبخشی، طراوت، پویایی، رشد و بالندگی است. ما با امید، بذر امید می کاریم. قطعا دستان یاری گر خداوند سبحان در این مسیر عشق، هدایتگر و راهگشا خواهد بود.

در این راستا نقش و تاثیرگذاری گروه هاي جهادي با روحيه بي بديل و استواري که دارند، در اشاعه و نهادينه نمودن خصايل انسان دوستي و آزاد منشي و تشويق به امر حسنه اهتمام به حل مشکلات همنوعان نقشی اساسی و پر اهمیت بوده است.

جهادگر حرکت مي کند هرچند عدم تحرک را مشاهده کند. جهادگر مصمم مي شود هرچند موانع مسلم باشند. جهادگر به آباداني همت مي گمارد هرچند محروميت ها گسترده باشند. در حالي که در خود احساس نياز دارند، پيگير نيازمندي هاي ديگران هستند.

فعالیت های ائتلاف گروه هاي جهادي جهان اسلام، حرکتی است که با تلاش جمعی از صاحبان اندیشه و فعالين حوزه صلح که پرداختن به امور انسان دوستانه جزء دغدغه­های جدی آن­هاست، شروع شده است و برای نیل به اهداف نوع دوستانه خود تا حد توان تلاش خواهند کرد و از همه کسانی که با ما در این زمینه هم عقیده و هم نظر هستند، دعوت به همراهی و حمایت می نماییم.

دغدغه ما مقوله‌ای انتزاعي و صرفاً تئوریک نیست بلکه می خواهیم سکوی پروازی برای نزدیک شدن به عدالت اجتماعی و طنین انداز شدن آوای صلح در جهان باشیم. اين ائتلاف يک حرکت هدفمند، منسجم، موثر و فراگير را در ضمن حفظ نيات مخلصانه خود برنامه ريزي کرده است.

ما برآنیم تا بی دریغ و پر توان در این مسیر گام برداریم و با بازتاب تاثیرات تلاشهای ائتلاف گروه هاي جهادي جهان اسلام و تمام جهادگران و فعالان این حوزه به استقبال دنيايي با شکوه رویم و جهان را که میراث گذشتگان و امانت آیندگان است، جای بهتری برای فرزندان خود کنیم.

شايان توجه است که ائتلاف گروه هاي جهادي جهان اسلام، ائتلافي غیرسیاسی، فراجناحی و مردم نهاد و بین المللی است که بدون نگاه قومی قبیله ای، مذهبی، نژادی و جنسیتی تنها در راستای ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه اين اهداف و تکریم شخصیت والای انسانی فعالیت می­نماید.

 

در راستاي انجام اين رسالت و عمل به تکليف انساني خود، هيچ چشمداشت و توقعي نخواهيم داشت الا وعده راستين خداوند را که (وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِينَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ ).

 

 

ابراهيم صنوبر

مدير عامل و رئيس هيئت مديره

موسسه بين المللي سفيران صلح


مرتضی بازدید : 20 پنجشنبه 28 بهمن 1400 زمان : 22:33 نظرات (0)

 مراسم تولد شهید مدافع حرم سجاد زبرجدی  با همکاری موسسه بین المللی سفیران صلح

برگزاری مراسم تولد شهید والا مقام و مدافع حرم سجاد زبرجدی

برگزاری مراسم تولد شهید والا مقام و مدافع حرم سجاد زبرجدی  با همکاری موسسه بین المللی سفیران صلح

مراسم تولد شهید مدافع حرم همزمان با سالروزپیروزی انقلاب اسلامی و ایام ا... دهه فجر انقلاب اسلامی و تولد ایشان بر مراز مطهر آن شهید بزرگوار توسط موسسه بین المللی سفیران صلح برگزار شد.

نوزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور جمعی از بزرگان و خانواده های معظم شهدا و برخی دوستداران شهدا و انقلاب مراسم تولد شهید سجاد زبرجدی در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س)برگزار شد.

در این مراسم آقای ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران و‌مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح اذعان داشتند با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و ستاد دیه استان تهران به مناسبت تولد این شهید والا مقام سه زندانی مالی آزاد شدند و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.  ایشان در ادامه گفتند به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و پیرو فرمایش رهبر عزیزمان جهت زنده نگه داشتن یاد این شهدا قصد داریم که تعداد بیشتری زندانی آزاد کرده و فرهنگ شهادت و ایثار و از خود گذشتگی و مسیر آزادگی شهدا و شهادت را ادامه دهیم.

در این مراسم تعدادی از مسئولین کشوری و لشگری وتنی چند از عزیزانی که به شهید والا مقام سجاد زبرجدی ارادت داشتند حضوربهم رسانیدند وبعد از مدیحه سرایی تعدادی از میهمانان سخنرانی نمودند.

موسسه بين المللي سفيران صلح چند سالي است كه با هدف برقراري و فراگير نمودن فرهنگ صلح و دوستي بين ملل و تامين و تحكيم فرهنگ احترام به جايگاه والاي انسان به فعاليت پرداخته است. تلاش در راستاي بسترسازي در زمينه ايجاد جامعه اي سرشار از امنيت و آرامش و دوستي كه يكي از آرمان هاي مقدس ملل است، تبليغ و تشويق در راستاي ترويج اعمال انسان دوستانه حركتي نيكو و پسنديده است كه قطعاً با برنامه ريزي كارشناسانه و با در نظر گرفتن همه ابعاد منجيات و مهلكات مسير حركت انسان، هر چه بهتر و سريع تر اين اهداف قابل دستيابي هستند. بسيج افكار و انديشه هاي تعالي جوي انسان به سمت اهداف ترسيم شده ضمن بهره گيري از دو بال هوشياري و خردورزي، زمينه ساز حصول و وصول به مقاصد تعيين شده است موسسه بین المللی سفیران صلح از سال 87 به مدیریت استادابراهیم صنوبر پدر صلح ایران تاسیس وبه فعالیتهای فرهنگی واجتماعی خوددر ایران وجهان می پردازد ودر زمینه بر قراری صلح درجهان، فرهنگسازی درمبارزه با ایدز ،مواد مخدر،تروریسم ،افراطگری وبر گزاری همایشها وهمچنین برگزاری مسابقات ورزشی ،اعزام گروههای ورزشی به کشورهای جهان وکاشت نهال صلح در آن کشورها فعالیت میکند.

مرتضی بازدید : 181 پنجشنبه 28 بهمن 1400 زمان : 22:32 نظرات (0)

نشست صمیمانه استاد ابراهیم صنوبر  پدر صلح ایران با پیتر نیکیتنکو رایزن فرهنگی سفارت روسیه

در این نشست ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح در خصوص فعالیت های بشر دوستانه و نوع دوستانه موسسه سفیران صلح توضیحاتی دادند. همچنین در خصوص ساخت دهکده ها و شهر های صلح در ایران و سایر نقاط جهان توضیحاتی داده شد.

ابراهیم صنوبر در خصوص اهمیت تاسیس مناطق دائم و پایدار صلح جهانی که لازمه آن ساخت دهکده های صلح جهانی است مواردی را عنوان داشتند

دهکده صلح یک مجموعه ايده آل برای تمامی انسا ها، ادیان، اقشار، مذاهب، نژادها و شهر عشاق و دوستداران صلح و‌دوستی و حیوانات است.

دهکده صلح آرمان شهری است که همیشه در رویای جهان و افراد مختلف جوامع بوده است. افرادیکه که دغدغه شان رسیدن به دنیایی بهتر است. دنیایی بدون هرگونه جنگ و جرم و جنایت،دنیایی پر از دوستی و مهر و وفا،دنیایی پر از صلح، امنیت و آرامش که جرم و جنایت در آن از عجایب است.

پیروان مذاهب مختلف در این دهکده به راحتی و در کنار هم زندگی و عبور و مرور می کنند و می توانند با هم ارتباط داشته باشند.

چون مبنای دهکده صلح بر مبنای دوستی و صلح و امنیت است در این شهر عناد،دشمنی،حسادت و رفتارهای خلاف شان انسانیت معنایی ندارد و همه با هم مهربان هستند و هیچ حسادتی نسبت به یکدیگر ندارند و از سازه ها و اماکن دهکده به خوبی نگهداری می شود.

هدف از ساخت دهکده صلح می تواند این باشد که این دهکده به عنوان یک نماد، مرکز توریستی و گردشگری به مانند مراکز توریستی جهان محسوب می شوند و سالانه افراد بسیاری برای بازدید به این مراکز مراجعه می کنند، دانست.

موسسه بین المللی سفیران صلح بر این باور است که دهکده صلح بهترین مکان ممکن برای ترویج پیام وحدت و صلح و همچنین تشکیل و توسعه مناطق دائم و پایدار صلح جهانی است پس سعی شده است با طراحی منحصر به فرد و خاص پیام صلح و دوستی و داشتن جهانی زیبا  را با ساختن این شهر، به گوش جهانیان برساند.

 پیتر نیکیتنکو از فعالیت های بشر دوستانه موسسه بین المللی سفیران صلح ابراز خرسندی نمودند و در خصوص ساخت دهکده صلح در روسیه قول مساعد همکاری بین موسسه بین المللی سفیران صلح و کشور روسیه و تبادلات فرهنگی دادند.

در پایان ابراهیم صنوبر لوح یادبودی از طرف موسسه بین المللی سفیران صلح به رایزن فرهنگی روسیه جناب آقای پیتر نیکیتنکو تقدیم نمودند.

مرتضی بازدید : 201 پنجشنبه 28 بهمن 1400 زمان : 22:32 نظرات (0)

چاپ دوم کتاب «گنجینه صلح و دوستی» که توسط استاد ابراهیم صنوبر

چاپ دوم کتاب «گنجینه صلح و دوستی» که توسط استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران تالیف شده است منتشر شد.

 

کتاب گنجینه صلح و دوستی کتابی است که در ابتدا سخنانی از ائمه معصومین، بزرگان، فیلسوفان و شاعران توسط استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران جمع آوری شده است.

 

در ادامه بخشی از رزومه، سخنرانی ها،احکام و دیدارهای استاد ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح آمده است که این کتاب جهت آشنایی بیشتر مردم با موسسه بین المللی سفیران صلح و استاد ابراهیم صنوبر نگارش شده است که امید است مورد توجه آحاد جامعه قرار بگیرد.

چاپ دوم کتاب « گنجینه صلح و دوستی » ۱۰۲۲صفحه دارد و در ۲۰۰۰ نسخه چاپ شده است.

لازم به ذکر است ابراهیم صنوبر یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمينه مسائل خیرخواهانه و کمک به اقشار نیازمند ،آزادی زندانیان مالی حمایت از کودکان کار فعالیت های زیادی داشته است. او رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی ورزشی سفیران صلح و دبیر کل ائتلاف صلح جهانی است.

مرتضی بازدید : 225 پنجشنبه 28 بهمن 1400 زمان : 22:31 نظرات (0)

تالیف کتاب کتاب شرح  قانون کاهش مجازات حبس تعزیری  و مقایسه با قوانین سابق

تالیف کتاب کتاب شرح  قانون کاهش مجازات حبس تعزیری  و مقایسه با قوانین سابق توسط استاد ابراهیم صنوبر و خانم مینا بارانی

درباره کتاب شرح  قانون کاهش مجازات حبس تعزیری  و مقایسه با قوانین سابق

 

قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ چندین مرتبه تمدید گردید و سرانجام این قانون در سال ۱۳۹۲ به تأیید نهایی شورای نگهبان رسید اما باز هم چهره دائمی به خود نگرفت بلکه کمیسیون قضائی مجلس با اختیار تفویضی از سوی مجلس شورای اسلامی، آن را به صورت آزمایشی برای مدت پنج سال تصویب نمود. این قانون گام‌های مهمی برای انعکاس پیشرفت‌های علمی برداشته است اما تلاش برای شرعی‌سازی قانون نیز کاملاً مشهود است.

نهایتا در تغییرات قانون مجازات اسلامی، قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در جلسه علنی روز سه شنبه ۹۹/۰۲/۲۳ تصویب شد و مورخ ۹۹/۰۳/۲۲ از سوی رییس جمهور ابلاغ گردید.

 دلیل اصلی تصویب این قانون را توان در آمار زیاد زندانیان و هزینه گزافی دانست که افزایش روز افزون زندانیان به دولت تحمیل می کرد. البته در این قانون علاوه بر کاهش مجازات حبس به مباحث دیگری نیز پرداخته شده است که نه تنها مرتبط به بحث کاهش مجازات حبس تعزیری نیستند بلکه مجازات را به نوعی نیز افزایش داده است.

هدف از نکارش این کتاب که توسط استاد ابراهیم صنوبر و خانم مینا بارانی نگارش شده است به مقایسه این قانون و قانون سابق پرداخته شده است که می‌تواند مورد استفاده دانشجویان، وکلا و اساتید حقوقی قرار گیرد.

استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح است که توانسته است در حوزه مسائل خیرخواهانه، بشردوستانه کمک به نیازمندان و آزادی زندانیان گامهای مثمر ثمری را بردارد.

مرتضی بازدید : 124 پنجشنبه 28 بهمن 1400 زمان : 22:30 نظرات (0)

معرفی اولین دهکده صلح جهانی

روستای صاحبی شهرستان ساری به عنوان نخستین دهکده صلح جهانی معرفی شد.

 

ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح گفت: با توجه به شناختی که از روستای صاحبی و فعالیت‌های نوع دوستانه اهالی آن وجود دارد، این موسسه تصمیم گرفت این روستا را به عنوان نخستین دهکده صلح جهانی معرفی کند.

ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران افزود: این تصمیم با همکاری دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و توریستی گرفته شد.

مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح ادامه داد: این اقدام در راستای ایجاد مناطق دایم و پایدار صلح جهانی در حوزه ملی و بین المللی انجام و برکات خوبی برای مردم منطقه خواهد داشت.

صنوبر گفت: با توجه به ظرفیت‌های این روستا در حوزه گردشگری، نماد‌هایی از صلح و دوستی مانند برج صلح فضاهای فرهنگی و ورزشی در روستای صاحبی احداث خواهد شد.

مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح گفت: ایجاد مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی، احداث پارک‌های بازی برای کودکان و توسعه صنایع دستی برای جذب گردشگر از جمله اقدامات دیگر این موسسه برای ایجاد رونق در این دهکده صلح جهانی است.

صنوبر افزود: مراکز نگهداری حیوانات نیز در این روستا طراحی خواهد شد و هیچ قفس و فضای بسته‌ای برای نگهداری این حیوانات وجود نخواهد داشت.

او افزود: برگزاری هفته‌های فرهنگی و اقتصادی و ورزشی در این روستا به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با سایر اقوام و ملل نیز از دیگر برنامه‌ها برای معرفی نخستین دهکده صلح جهانی است.

صنوبر دبیر کل ائتلاف صلح جهانی گفت: همه اقوام جهانی و مذاهب الهی در این دهکده صلح جهانی آزاد هستند و به همه این اقوام و مذاهب احترام گذاشته خواهد شد تا اقوام مختلف برای گسترش هر چه بیشتر فرهنگ صلح و دوستی با سایر کشور‌ها تعامل کنند.

مرتضی بازدید : 263 چهارشنبه 08 دی 1400 زمان : 16:49 نظرات (0)

سومین یادواره بزرگداشت شهید مدافع حرم سجاد زبرجدی برگزار شد

سومین یادواره بزرگداشت شهید مدافع حرم سجاد زبرجدی سهراب و شهدای مدافع حرم با حضور تعدادی از سران کشوری و لشگری، ورزشکاران و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، سومین یادواره شهید مدافع حرم «سجاد زبرجدی سهراب» در سالن همایش شهید غنی‌پور تهران برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم صنوبر دبیر سومین بزرگداشت، آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری، سردار دقیقی مشاور فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این مراسم، ابراهیم صنوبر دبیر رویداد و مدیرعامل موسسه بین‌المللی سفیران صلح در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خوش آمدگویی به خانواده‌های معظم شهدا با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره)، که شهدا شمع محفل بشریتند سخنان خود را آغاز نمود و در ادامه گفت: اگر بشریتی هست و تکاملی برای بشریت هست، از برکت وجود شهداست که راه و مسیر رو برای حرکت بشریت مستعد و مستدام نگه داشتند.

وی افزود: البته ما هم در مکتبی پرورش پیدا کردیم که مردم ما همواره قدردان شهدا هستند و همیشه با رعایت حفظ حرمت و شان والای شهدا و خانواده معظم شهدا، پاسداری از این فرهنگ را وظیفه خودشان دانستند و این موضوع برای مردم ما همیشه در اولویت و اهمیت بوده است.

صنوبر ادامه داد: ما در موسسه بین‌المللی سفیران صلح همواره به احیا و ترویج آداب و فرهنگ‌های نیک ملل که در خدمت به صلح و خدمت به جوامع انسانی به کار گرفته می‌شوند، اهتمام داریم و چه فرهنگی از این ارزشمندتر که شهدا با سلوک و مشی و اقدام و عمل خود، چه در دوران حیات نجیبانه‌شان و چه در عرصه جهاد و شهادتشان، پایه‌های عزتمندی و عظمت را برای مملکت عزیزمان مستقر و مستحکم کردند و اگر امروز پرچم استقلال و آزادی در حال اهتزاز است، ماحصل فداکاری، ایثار و جانبازی این شهدای عظیم‌الشان است که ما نفس به نفس مدیون آنها هستیم و لحظه لحظه به این برخورداری از این سرمایه بی‌بدیل در کشور عزیزمان افتخار و مباهات می‌کنیم. شهید سفیر عشق است و مظهر عالی عشق و دلداگی به معبود، شهید معلم عشق است و آموزگار راستین پایمردی و ایستادگی برای هدف. شهید تزریق‌کننده اقتدار و عظمت است در رگ‌های حیاتی جامعه، شهید الهام‌بخش جانبازی و پاکبازی در سبیل حق است، شهید جریان‌ساز صلح و امنیت و آرامش در جای‌جای این مرز و بوم است، شهید جامع تمام صفات عالی انسانی است.

دبیر سومین بزرگداشت شهید مدافع حرم «سجاد زبرجدی سهراب» در پایان اظهار کرد: ما مدیون جوانان عزیزی هستیم که برای تامین صلح و امنیت فرزندان ما از جان خودشان گذشتند و مدیون پدران و مادران و خانواده‌هایی هستیم که چراغ حیات این مکتب را فروزان نگه داشتند و چنین سربازان غیور و آزاده‌ای را در دامان خود تربیت کردند. مدال افتخار و سربلندی قطعا برازنده خانواده‌های معظم شهدا هست که در واقع طلایه‌داران دفاع از مکتب و مملکت عزیز اسلامی‌مان هستند.

در ادامه سردار سرتیپ دقیقی مشاور فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: شهادت سردار سلیمانی در امتداد معامله بزرگ قرن بود. پس از شهادت سردار سلیمانی تصمیم حمله به عین‌الاسد یکی از سخت‌ترین تصمیمات رهبری بود. اگر می‌زدیم احتمال جنگ بود و اگر نمی‌زدیم گستاخ‌تر می‌شدند و هدف‌های دیگری را می‌زدند.

وی در ادامه به تحلیل و تکریم خانواده معظم شهدا و از خودگذشتگی این جوانان پرداخت.

نکته قابل توجه در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سجاد زبرجدی حضور خدام حرم امام رضا(ع) از آستان قدس رضوی جهت همراهی و استقبال از خانواده‌های معظم شهدا بود. در مراسم فوق از خانواده شهید سجاد زبرجدی و سایر خانواده‌های شهدای مدافع حرم تجلیل ویژه به عمل آمد و نشان ویژه صلح در حوزه شجاعت به مادر شهید سجاد زبرجدی اهدا گردید.

همچنین در ادامه کتابی به خط بریل که محتوای آن وصیت‌نامه شهید والامقام سجاد زبرجدی بود، توسط بانوی روشندل نرگس اسلامی‌شرار و بزرگان حاضر در مراسم رونمایی شد.

این مراسم با اجرای مهدی آقابیگی، مداحی محمد جواد سماوی، روایتگری مسعود جعفری و اجرای گروه تواشیح شمس الضحی انجام شد. همچنین در این مراسم از سرهنگ پاسدار مهدی عربی که از فرماندهان شهید سجاد زبرجدی بود تقدیر و تشکر ویژه به عمل آمد. تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا هم مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند و هدایایی به ایشان تقدیم گردید.

در ادامه این رویداد مصطفی آقاجانی مربی ارزنده کشتی تیم ملی بزرگسالان کشور نیز مدال طلای جهانی خود را به خانواده شهید سجاد زبرجدی اهدا کرد و موسسه بین‌المللی سفیران صلح نیز به پاس این حرکت ارزشمند ورزشکار دوستدار خانواده شهدا حکم سفیر نیکوکاری به ایشان تقدیم نمودند.

حضور شهردار زاهدان و سرداران معظم سپاه پاسداران، هنرمندان، ورزشکاران و سایر سران لشکری و کشوری و عموم مردم در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سجاد زبرجدی نیز نشان از ارادت همگان به شهدای مدافع حرم داشت.

مرتضی بازدید : 24 چهارشنبه 08 دی 1400 زمان : 16:48 نظرات (0)

استاد ابراهیم صنوبر دبیر جامعه اسلامی کارگران استان تهران شد.

استاد ابراهیم صنوبر دبیر جامعه اسلامی کارگران استان تهران شد.

دکتر احمد کرمی، دبیر کل جامعه اسلامی کارگران کشور طی حکمی «استاد ابراهیم صنوبر» را به عنوان دبیر جامعه اسلامی کارگران استان تهران منصوب نمود.

در این حکم انتصاب دکتر کرمی برای ایشان آرزوی توفیقات و حضور مثمرثمر ایشان را آرزو نمودند و همچنین استاد ابراهیم صنوبر نیز پیرو دریافت حکم دبیر جامعه استان تهران امیدواریم بتوانیم در جهت حمایت و بهبود وضعیت معیشتی کارگران گام های مثبت و موثری برداریم.

مرتضی بازدید : 44 جمعه 07 آبان 1400 زمان : 19:54 نظرات (0)

جشنواره های بین المللی فیلم صلح و سفیران صلح به زودی آغاز به کارمی کند

مخابره صدای صلح و دوستی ایرانیان به تمام دنیا

نشست خبری استاد ابراهیم صنوبر و مدیرعامل موسسه بیطرف فیلم

 ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران و پدر صلح ایران با اعلام اینکه جشنواره های بین المللی فیلم صلح و سفیران صلح پس ازدریافت مجوزهای قانونی به زودی اغاز به کار می کند از مخابره صدای صلح و دوستی ایرانیان به دنیا خبر داد.

 

در نشست خبری استاد ابراهیم صنوبر دبیر کل ائتلاف صلح جهانی ودکتر مجتبی بیطرفان، مدیر عامل موسسه فرهنگی فیلم سازی بیطرف فیلم که با حضور اصحاب رسانه وخبرنگاران با توجه به  شیوه نامه های بهداشتی صبح امروز شنبه 24 مهرماه برگزار شد از آغاز به کار جشنواره های بین المللی فیلم صلح و سفیران صلح در اینده ای نزدیک خبر داده شد.

صنوبربا بیان اینکه تفاهم نامه همکاری فی مابین موسسه بین المللی سفیران صلح وموسسه فرهنگی فیلم سازی بیطرف فیلم منعقد شده است، هدف ازبرگزاری این جشنواره را شادی و صلح برای تمام جهانیان اعلام نمود.

پدر صلح ایران با بیان اینکه زنگ صلح در این رویداد به صدا درخواهد آمد، گفت: ما به دنبال شادی و صلح برای زندگی کردن در تمام دنیا هستیم، جهانی بدون خشم، بدون جنگ ، صلحی بدون مرز و بدون همه کاستی ها.

مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران با اشاره به اینکه ما به نمایندگی از ایران صدای صلح و دوستی  در جهان می شویم، افزود: با برگزاری  این جشنواره ها صدای صلح و دوستی خود و ایرانیان را به گوش جهانیان مخابره خواهیم کرد.

در این نشست همچنین مدیر عامل موسسه فرهنگی فیلم سازی بیطرف این تفاهم نامه را گام مثبتی برای بستر سازی صلح جهانی اعلام کرد.و خاطر نشان شد که ایران اسلامی هیچگاه در پی جنگ نبوده و همواره درراه صلح ودوستی گام برداشته است

مجتبی بیطرفان تصریح کرد: به زودی پس از گذراندن مراحل قانونی جشنواره از کلیه فیلمسازان ایران و جهان که با محوریت صلح و دوستی تولیداتی را داشته اند دعوت به حضور در این جشنواره خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید داریم با بهره مندی ازهنر همکارانی که در بخش های نویسندگی، فیلمسازی، عکاسی، طراحی و تولید محتوا فعالیت دارند از طریق این جشنواره ها پیام صلح و دوستی ایرانیان را بیش از گذشته به گوش جهانیان برسانیم.

 

خاطرنشان می شود بیش از این دکتر مجتبی بیطرفان به عنوان دبیرکمیته هنری موسسه بین المللی سفیران صلح انتخاب شده بود.

مرتضی بازدید : 18 سه شنبه 27 مهر 1400 زمان : 16:08 نظرات (0)

اعطای نشان صلح موسسه سفیران صلح به مقام شامخ شهید علی لندی

اعطای نشان صلح در حوزه ایثار موسسه بین المللی سفیران صلح حضور نوجوان فداکار شهید علی لندی

پیرو برگزاری مسابقه دوستانه روز یکشنبه یازدهم مهرماه یک هزار و چهارصد بین تیم‌های بزرگان پرسپولیس و شهدای رزکان کرج به نفع انسانیت یادواره نوجوان شهید علی لندی از طرف استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران به اسطوره فوتبال ایران علی پروین به نمایندگی خانواده معظم شهید علی لندی تقدیم گردید

در متن نشان صلح آمده است:

احتراما، ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری( بقیه السلف شهدا) و ملت شریف ایران و خانواده معظم شهید علی لندی، خبر آسمانی شدن این نوجوان شجاع، دل ما را نیز به درد آورد و رویش احساسی عمیق از شکوفایی انسانیت، اخلاق، جوانمردی و فداکاری را در ذهن همگان شعله ور نمود. این نوجوان با فدا کردن جان خود علاوه‌ بر آنکه جان دو انسان را نجات داد، حسی از همبستگی و غرور ملی را در همگان ایجاد کرد، به گونه ای که لقب بجای «قهرمان ملی» را به شایستگی از سوی مردم شریف ایران دریافت نمود. این نوجوانشهید امروز نماینده ی وجوه مثبت و انسان دوستانه ی ایران اسلامی است و در تراز ایثارگران بزرگ تاریخ قرار گرفته است.لذا بدینوسیله موسسه بین المللی سفیران صلح در مقابل این ایثار و فداکاری بزرگ به احترام ایستاده و به روح بلند این قهرمان ملی، درود می فرستد و به همین مناسبت «نشان صلح در حوزه ایثار» را به این نوجوان ایثارگر و شجاع تقدیم می نماید. روحش شاد و یاد و خاطره اش گرامی باد.                  

ابراهیم صنوبر

 مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره

 موسسه بین المللی سفیران صلح

مرتضی بازدید : 54 سه شنبه 13 مهر 1400 زمان : 12:52 نظرات (0)

بیانیه استاد ابراهیم صنوبر در خصوص وقایع افغانستان

بیانیه استاد ابراهیم صنوبر  پدر صلح ایران و دبیر کل ائتلاف صلح جهانی و مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح در خصوص وقایع افغانستان

بسم ا... الرحمن الرحیم

با قلبي آکنده از تاسف نظاره گر جهاني هستيم که روزهایی سرشار از بیماری‌، مرگ، جنگ، جنايت، خشونت و نقض حقوق بشر را سپری می‌کند. جهان در آشفتگي غريبي به سر مي برد.
در این برهه از زمان در گوشه ای از دنیا زنان و کودکان افغانستانی قربانی جنگ‎‌ شده اند و مع الأسف شمار قربانيان آن رو به افزايش است؛ آن‌چه در افغانستان می‌گذرد، مصيبتي دردناک ‌و فاجعه اي بسيار دور از روح انسانيت و در تناقض آشکار با بديهي ترين و ابتدايي ترين اصول حقوق بشر است.
موسسه بین المللی سفیران صلح نگران اوضاع وخیم در افغانستان و مردم همیشه ستمدیده آن است. بیم از آینده مبهمي که قرار است بر سر این مردم بیاید.
در بینابین این جنگ و ظلم تنها مردم بي دفاع هستند که کشته و آواره می‌شوند و ناخواسته و مظلومانه به بازي جنگ گرفته شده اند و تبعات جانگداز و تکانه هاي ملتهب کننده آن را لحظه لحظه به بدترين شکل ممکن تجربه مي کنند.
ما نگران سلامت روح و روان و آینده بشر و عواقب ناشی از این جنگ ها هستیم که قطعا با حقوق بشر سازگار نیست.
ما با چشمانی گریان و قلبی اندوهگین، نگران زنان و کودکان مظلوم اين سرزمين هستیم.
موسسه بین المللی سفیران صلح هرگونه جنگ، خونریزی، تعرض و تهاجم و اقدامات غير انساني را که موجب از بین رفتن جان ارزشمند انسان ها میشود و مسبب آوارگی میلیون ها انسان است، به شدت محکوم می‌کند و اميدوارانه تلاش می‌کند که در جهانی پر از صلح، دوستی، امنیت و آرامش زندگی کنیم.
زندگي در امنيت و صلح کمترين حق و خواسته اين مردم است که ناجوانمردانه از آنها سلب شده است.
امید است در جهانی که صلح و دوستی گمشده اصلي آن است بتوانیم با پايان دادن به تمامی جنگ ها و جنايت ها، امنیت و آرامش عزيزانمان را شاهد باشيم.

ابراهیم صنوبر

مدیرعامل

موسسه بین المللی سفیران صلح

مرتضی بازدید : 81 یکشنبه 24 مرداد 1400 زمان : 22:39 نظرات (0)

امضای تفاهم نامه موسسه سفیران صلح و فدراسیون دفاع شخصی جیتسا با حضور اصحاب رسانه

امضای تفاهم نامه موسسه سفیران صلح و فدراسیون دفاع شخصی جیتسا با حضور اصحاب رسانه

پانزدهم اردیبهشت در سالن نشست خبری واقع در شمال غرب تهران با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران، کنفرانس خبری ای به اتفاق دکتر محمدرضا اتحاد،ریاست محترم فدراسیون جهانی دفاع شخصی جیتسا ،ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح و دبیر کل ائتلاف صلح جهانی و دکتر گرندمستر سیدافشین مباشر، نائب رئیس فدراسیون جهانی دفاع شخصی جیتسا و رئیس کمیته جهانی بادیگاردی جیتسا با موضوع انتصابات جدید بین اعضای هیئت رئیسه، اقدامات خیرخواهانه هر دو موسسه، امضاء تفاهم نامه ای در خصوص همکاری دو جانبه فی مابین فدراسیون جیتسا و موسسه بین المللی سفیران صلح برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح  آغاز کننده جلسه و معرف افراد در این نشست خبری بودند و متنی را که شاکله آن منشوری در حوزه بشردوستانه بود در حضور اصحاب رسانه و جمع حاضر قرائت نمودند که در واقع پیام صلح طلبی بوده است.

متن منشور به شرح زیر است: 

تمامی انسانها آزاد به دنیا آمده اند و از نظر حقوق و حیثیت با هم برابرند. همه باید از حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با شیوه ای عادلانه برخوردار باشند. همه انسانها فارغ از هر رنگ و نژاد و طبقه بسیار محترم هستند و اختلاف ظاهری ناشی از تولد نباید مانع از برخورداری از حقوق شود. کرامت و شرافت آدمیان به نژاد، رنگ و ملیت نیست و باید انسان در هر شرایطی محترم شمرده شود. نفس و جان آدمی بسیار محترم است و انسان دارای کرامت ذاتی است و لذا جان انسان باید در امان باشد و به هیچ وجه نباید مورد جسارت، خشونت، تعرض، شکنجه و قتل قرار گیرد و هر اقدامی که زمینه ساز هتک حرمت به او شود و این حق او را مورد تجاوز قرار دهد اقدامی ضد بشری است و باید از گسترش آن جلوگیری به عمل آید. هر انسانی در هر جایگاهی در برابر جامعه اش، مسئول است و می بایست تمامی تلاش خود را جهت پیشرفت جامعه اش انجام دهد.

انسان باید با اختیار و آزادی تصمیم بگیرد، انتخاب کند و عمل نماید و هیچ کس حق ندارد انسان را با اجبار به کاری بگمارد و نباید حق انتخاب آزادانه و اختیار او مورد تعرض قرار گیرد و تفتیش عقاید و مواخذه و تعرض فرد به واسطه داشتن عقیده، نظر و رأی آزادانه اش امری ناپسند است. صلح باید به صورت دائم ،پایدار و عادلانه در بین جوامع جهانی برقرار باشد.

انسان از منظر کرامت، منزلت و شخصیت در بالاترین جایگاه ممکن است و لذا هر گونه اعمال نژاد پرستی، نادیده گرفتن حقوق و برتری طلبی در برابر دیگران بر پایه ملیت، نژاد، رنگ، زبان، جنسیت، مذهب، عقیده، مال و ثروت و موقعیت های اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی، قومی و مانند آن ها از اخلاق و انسانیت به دور است و نظر و عقیده همه انسان های جهان از هر رنگ و نژادی که باشند باید محترم شمرده شود. انسان ها حق دارند

در کنار یکدیگر یک زندگی صلح آمیز و دوستانه را تجربه کنند. زندگی در جهانی مبتنی بر عدل و انصاف حق هر انسانی است. همه جمعیت ها، گروه ها، قومیت ها می توانند در کنار یکدیگر از یک زندگی انسانی، با کرامت و مسالمتآمیز بهره ببرند. پیروان ادیان آسمانی باید در کمال صلح، دوستی، برادری و برابری و احترام متقابل با یکدیگر تعامل داشته باشند و زمینه ساز یک زندگی به دور از درگیری و دشمنی و سرشار از تفاهم و تعاون باشند.

حریم خصوصی همه انسانها محترم است و باید مصون از تجاوز باشد و هرگونه دخالت و تجسس در زندگی و حریم خصوصی افراد بدون اذن فرد مذموم است و نباید با ورود به حریم خصوصی دیگران زمینه آزار آنها ایجاد شود. شرافت، حرمت و آبروی هیچکس نباید مورد تعدی و تعرض قرار بگیرد.

برخورداری از عدالت و قوانین عادلانه در جامعه حق هر شهروندی است. قانون باید حقوق افراد را به صورت برابر و بدون تبعیض مورد حمایت قرار دهد و همه افراد برای برقراری عدالت مسئول هستند و باید از حق و حقیقت دفاع کنند. شایسته نیست که کسی به بهانه انجام عمل آزادانه خود، عدالت اجتماعی و حقوق دیگران را زیر پا گذارد و موجب سلب آزادی و امنیت دیگران شود.

همه در برابر قانون دارای حقوق مساوی هستند و همه انسانها سزاوارند تا بدون هیچ تبعیضی در پناه قانون باشند. هر انسانی محق است در برابر قانون در همه جا به عنوان یک شخص به رسمیت شناخته شود. حمایت قانون باید جامعیت داشته باشد و شامل همه افراد باشد و با لحاظ قرار دادن منافع عموم مردم و نه فقط یک گروه خاص، در راستای تامین نیازهای حقوقی جامعه تدوین شود. منافع جامعه و حمایت قانون نباید در انحصار هیچ قشر خاصی قرار گیرد و قوانین جامعه باید در راستای نفی هر گونه استبداد و انحصار باشد تا همه بتوانند به طور یکسان مورد حمایت قانون قرار گیرند.

وی در ابتدا ضمن خوشآمد گویی اظهار داشتند: عرض سلام و ادب و ارادت دارم خدمت شخصیتهای ارزشمند فرهنگی، هنری و ورزشی، اصحاب رسانه، و اعضای محترم فدراسیون جهانی جیستا، موسسه خیریه یاران و موسسه بین المللی سفیران صلح که در این جلسه معنوی شرف حضور دارند. جلسه ای که در آن حضور دارید نشست خبری اعضای هیات رییسه فدراسیون جهانی جیتسا و موسسه بین المللی سفیران صلح و امضای تفاهم نامه همکاری بین این دو مجموعه است و امید است بازتاب بسیار خوبی به لحاظ اجرایی در عرصه های ملی و بین المللی در زمینه های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

مرتضی بازدید : 31 پنجشنبه 14 مرداد 1400 زمان : 16:03 نظرات (0)

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران از سن پنج سالگی ورزشهای رزمی را با رشته کاراته آغاز کرد و با توجه به علاقه به ورزشهای رزمی سبکهای تکواندو، کونگ فو، کشتی، بوکس و کشتی کج را تجربه کرد و در نهایت با آشنایی با سبک کیک بوکسینگ پا در عرصه حرفه ای ورزشهای رزمی گذاشت و در مسابقات ملی و بین المللی مقام های مختلفی کسب کرده است ایشان دارنده استادی اعظم، مربی و قهرمان ورزشهای رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت میباشد ابراهیم صنوبر که فعال در حوزه مسائل نوع دوستانه و حقوق بشر است سالهاست که در زمینه صلح و دوستی و فرهنگسازی در مبارزه با مشکلات معظم جوامع بشری ازجمله اعتیاد و موادمخدر، تروریسم، افراط گرایی، ایدز و از خودباختگی اجتماعی و غیره فعالیت دارد برخی از فعالیتها ومسئولیتهای فرهنگی و ورزشی ایشان درطی سنوات گذشته تا به امروز به قرار ذیل است: پدر صلح ایران، سفیرنیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری ازاعتیاد، سفیرانسان دوستی، سفیرسلامت، سفیر هپاتیت، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، تهیه کننده، خواننده، خبرنگار، فعال زیست محیطی، حامی حیوانات، مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح، مدیر موسسه کاریابی داخلی و بین المللی یونس، عضو هیئت رئیسه سازمان جهانی بادیگاردیAMD، دبیر انجمن ورزشهای رزمی کشورهای اسلامی، بنیانگذار و رئیس سبک نیو کنتاکت کیک بوکسینگ، رئیس سازمان واسکو کیک بوکسینگ آسیا، مدیرعامل انجمن ورزشی ایرانیان، رئیس هیات مدیره و موسس کانون تحکیم روابط فرهنگی ورزشی، رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی ورزشی سفیران صلح، عضوشورای عالی هیئت رئیسه سازمان جهانی ثبت رکورد هنرهای رزمی ایمارو، نایب رئیس هیئت کونگ فو استان تهران، عضو هیات رئیسه سبک هاپکیدو ایران، عضوهیئت مدیره تعاونی مسکن اعضای موسسه بین المللی سفیران صلح، عضوهیئت رئیسه و مسئول هماهنگی سبک اسپرت مدرن کیک بوکسینگ فدراسیون ورزشهای رزمی، کارشناس خبره ورزشی و عضو هیئت رئیسه فدراسیون آماتوری ورزش کارگری استان البرز، عضوسفیران پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز، رئیس هیئت امنای موسسه خیریه مهرآفرین پریا، سفیر سلامت همایشهای ملی سلامت و زندگی، عضو هیئت رئیسه سازمان جهانی تمام سبکهای کیک بوکسینگ ترکیه، رئیس کمیته روابط بین الملل هیئت رزمی استان تهران، عضو شورای راهبردی و سیاستگذاری هیئت ورزشهای رزمی استان تهران، مسئول ویژه نامه پیروزی استان تهران، مسئول ویژه نامه کائنات استان تهران، مدیراجرایی روزنامه سراسری کائنات، نماینده سازمان کیک بوکسینگ جهانی جمهوری آذربایجان در ایران، عضو شورای مرکزی سبک تاپ فول کنتاکت، سخنگو و عضو هیئت رئیسه سبک کن دو ایران، نایب رئیس سبک کن دو ایران، عضو هیئت رئیسه سبک رنجر کیک بوکسینگ، عضو و نماینده فدراسیون کیوکوشین کاراته ترکیه، مدیر اجرایی چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پرواز، مسئول شورای راهبردی و سیاستگذاری چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پرواز، استاد بزرگ هنرهای رزمی فدراسیون هانموندو ترکمنستان، دارنده مدارک قهرمانی و کمربند واحکام ورزشی از سال ۷۱تاکنون، عضو انجمن خانه هنرمندان سینما وتلویزیون، عضوشورای عالی سبک تاتاکای کیوکوشین در ایران، عضوشورای عالی هیئت رئیسه سبک استریت فایتر، عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ببرهای آهنین در ایران، دارای مربیگری از فدراسیون ورزشهای رزمی، دارنده مدارک مربیگری متعدد بین المللی ازچندین فدراسیون و سازمان وسبکهای ملی و بین المللی، دارنده کمربند مشکی دان هفت کیک بوکسینگ و ورزشهای رزمی ازچندین فدراسیون وسازمان ملی و بین المللی، قهرمان چندین دوره ورزشهای رزمی مختلف در سطح کشور، دارنده مدارک داوری متعدد از چندین فدراسیون و سازمان و سبکهای ملی و بین المللی، قهرمان چندین دوره مسابقات کیک بوکسینگ وورزشهای رزمی درسطح آسیا و جهان و تورنمنتهای بین المللی، عضویت در انجمن ورزشهای رزمی کشورهای اروپایی و آسیایی، دارنده مدارکهای عضویت و مسئولیت از چندین فدراسیون، سازمان، سبک و دانشگاههای بین المللی، مسئول ستاد رهپویان صلح و عدالت درکشور، فعال زیست محیطی، عضو مجمع فعالان و عضویت در هیات رئیسه چندین سازمان ورزشی ملی و بین المللی را درکارنامه خود دارد در سال ۱۳۸۷ بعد از سفرهای متعددی که به برخی از کشورهای جهان داشت و با رایزنی و ارائه راهکارها و روشهای خاص در حوزه ارسال پیام صلح و دوستی از نقش مسائل ادبی، فرهنگ، هنر و ورزش و دغدغه او برای تاسیس یک سازمان تشکیلاتی، تخصصی و منسجم در حوزه ارسال پیام صلح و دوستی و نهادینه کردن آن در عرصه بین المللی موسسه بین المللی سفیران صلح را بنیانگذاری وتاسیس نمود این موسسه توانسته است که گامهای مثمر ثمری را در حوزه مسائل حقوق بشر دوستانه و صلح و دوستی بین ملتها بردارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 243
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 63
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 120
  • بازدید ماه : 321
  • بازدید سال : 2,917
  • بازدید کلی : 32,340